ow jee bazin vertellen!!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Ik kan er nu al tegen op zien om mijn baas het te vertellen dat ik zwanger ben.
Zou het proberen in kort uit te leggen:
Op de zaak werken we met ze 3en mijn bazin collega en ik.
Mijn bazin heeft een zoontje die wordt eind dit jaar 5 jaar.
Mijn collega heeft voor 4 jaar geleden een dood geboren kindje gehad. har dochtertje wordt straks 2 en haar zoontje is nu een half jaar.
En ik ik woon samen en ben nu bijna 7 weken zwanger.
Mijn bazin heeft s.ziekte en zou graag een 2e willen maar moet eerst alle sonder controle krijgen voor dat ze zwanger mag raken. Toen mijn collega vorig vertelde dat ze zwanger was moest ze huilen omdat het alweer zo snel was en zei ook graag wou maar nu was zij weer zwanger. Sinds mei is mijn collega er weer van haar zwangerschap verlof daar was mijn bazin blij van nu kon ze zelf rustiger aan doen om proeberen haar lichaam goed onder controle te krijgen..
Als alles goed mag gaan ga ik mijn bazin met 5 weken vetellen dat ik     zwanger ben maar ben er niet rustig onder ivm har reactie.
Ben bang dat ze zegt op 1 of andere manier dat ik nog zo jong (23) ben of iets anders.. kan er nu al bijna niet van slapen.
Mijn vriend(schoon)ouders zeggen dat ik mij daar niet druk om moet maken het is ons leven en mijn lichaam.

Wie kent dit of weet iets voor mij om me wat beter te voelen op dat gebied,,,,

xxxx
kapster
6weken 6dgn

hoi meid
hetzal zeker wel moelijk zijn omdat te vertellen maar het is voor jou ook een wonder dus ze moet ook blij zin voor jou en haar tijd komt ook en wie weet zijn julie straks samen zwanger en je bent 23 maar leeftijd maakt niet uit je bent er aan toe dus je doet wat je zelf fijn vind en je moet genieten van je zwangerschap meid dit is jou wonder en jou keuze ,ik wens je sterkte met het vertellen ,je kan het vertellen als 12 weken ben en hopen dat ze begrip hem dat zal best wel en natuurlijk het is moelijk als iedereen om je hen zwanger is en zij niet maar haar wens komt ook soms moet je alleen gedult hebben veel sucses
daantje

hoi,

Wij zijn ons goed van bewust dat het een wonder is. We hadden ook niet verwacht dat het de 1e ronde gelijk raak zou zijn wel gehoopt natuurlijk.
Maar ik ben vooral bang dat ze zo iets heeft van dat zij over de 30 is en ik nog maar 23
Haar man is bijna 40 en de klok tikt wel verder...
Ook weet ik wel dat wij ons eigen leven leiden   maar toch die onzekerheid he om het haar te vertellen...

xxx

Ik denk dat je het gesprek begripvol moet beginnen naar haar toe. Dus: ik weet hoe moeilijk je het er mee hebt.....bla bla. Maar toch wil ik je vertellen dat ik zwanger ben. Het lijkt met voor jou wel moeilijk om dit te moeten horen, ik weet hoe graag jij ook wilt enz....
Ook dan zal het moeilijk voor haar zijn, maar het maakt het wel een stukje dragelijker denk ik.   Het doet je altijd goed als iemand begripvol is. Ook zij zal diep in haar hart het jou helemaal niet kwalijk nemen. Ze kan jou natuurlijk niet verplichten om langer te wachten met zwanger worden.......
succes en laat het even weten.

hoi kapster
het is niet lullig bedoeld hoor,maar het is je baas en niet je moeder.erg sneu voor haar en je natuurlijk moeilijk om het te vertellen maar ik zou me er niet door laten leiden.ik zou het gewoon vertellen en je begrip voor haar gevoelens tonen,maar ze word heus niet zwanger als jij het nog 10 jaar uitsteld.ik heb een collega die is al 4 jaar bezig met ivf en die was gewoon blij voor mij.en mn schoonzusje is jaloers op me en laat dat merken ook en ik heb gezegd dat ze me niet lastig moet vallen met haar frustratie en mij moet laten genieten en nu is ze wel blij voor ons.
maak je niet te druk en sterkte.ik zou in ieder geval nog een paar weken wachten en ws loopt het allemaal wel los.
groetjes kari

bedankt voor het meeleven allemaal,

We wachten rustig als we 12 weken zijn   en dan de grote stap maar nemen om het haar te vertellen.
Als ik het har verteld hebt laat ik weten hoe haar reactie was!!!

veel liefs
kapster23

hallo kapster,
Bij mij in de salon zijn we met zn viertjes zwanger ,ik zelf dus ook als werkgever !!!! En ik dacht ook even shit toen ik zelf zwanger was en en er kwamen er nog 2 bij,maarja als je een goed team hebt staan gun je dit elkaar,we   hebben er medewerksters bij genomen en gaan straks om de tafel na iedereen zn verlof om t zo goed mogelijk in t delen want vaak gaan mensen dan ook iets minder werken.Een tip wel ,ik vond t erg fijn dat ik t super snel bij iedereen wist want dat geeft je als werkgever ook ruimte om alles goed t regelen!!!!En onthou wij werkgevers bestaan uit 2 reacties een als gevoelsmens en een als werkgever.En wat ik wel heb geleerd je kan je er druk over maken ook al komt t slecht uit het is toch niet anders en gelukkig is t iets wat voorbij gaat en dan staat t volgende probleem voor de deur maar dat zn de risico s die er bij horen!!!! succes
groetjes bobby

Terug
Bovenaan