Ow jeeHelp!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben de trotse moeder van 2 prachtige kindjes (2,5 jaar en 3.5 maand).
Nu hebben we het probleem dat het condoom is gescheurd......
Ik geef de jongste nog volledige borstvoeding, maar ben 2 weken terug weer voor het eerst ongesteld geworden!
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest. Ik had toevallig ook vruchtbaar slijm opgemerkt.

We waren er uberhaupt nog niet over uit of we een derde wilden. Suwieso zou het nu nog erg vroeg zijn! Maar een morningafterpil willen we niet. Als ik zwanger ben dan is dit kindje welkom.

Maar ben wel een beetje beduusd. Het waren Topsafe(?) condooms van Durex met zaaddodendmiddel. Het volleidge topje was eraf gescheurd!

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik zwanger ben? Van de eerste was ik in ronde 2 zwanger, bij de tweede duurde het een jaar!

Groetjes

Ik denk dat niemand je een volledig duidelijk antwoord kan geven.
Je zult het denk ik echt even moeten afwachten.

De kans over het algemeen lijkt me niet heel schrokkend groot, maar niemand kan je zekerheid geven

@madelief,

Ik kan me voorstellen dat je even helemaal beduusd bent. Want als je ervan uitgaat dat je het veilig doet, is dit wel heel vervelend. Volgens mij is de kans op zwangerschap zo'n 40%. Maar wacht het af zou ik zeggen.
In ieder geval heel veel succes in deze spannende tijd.

sterretje

Hoi,

Volgens mij heb je zoiezo maar 20% kans per maand om zwanger te worden en maar 10 % als je nog bv geeft, en je hebt ook nog is zaaddodend glijmiddel op de condoom gehad, dus de kans lijkt me erg klein. Anders toch een morningafter pil halen.
Ik werd wel gewoon zwanger terwijl ik volledig bv gaf. Helaas uitgelopen op een miskraam, maar ik wist al dat ik zwanger was een week na de bevruchting. M'n zoon wilde geen bv meer. Dat schijnt vaker te gebeuren als je zwanger bent, want de smaak van je BV veranderd dan. Hou het in de gaten!! En hoop voor je dat het allemaal goed komt.
Ik ben intussen al weer 9 weken zwanger (niet eens meer ongi geworden na de mk)

Liefs Jen

Hoi!
Ik wilde zwanger worden, toen ik mijn eerste kind nog borstvoeding gaf, maar dat duurde best lang voor het 'raak' was! Ik was ook al ongesteld geweest. al had ik niet meteen mijn eigen cyclus terug, maar het duurde veel langer.
De BV houdt het echt wel een beetje tegen, al kun je er natuurlijk niet op rekenen...
ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor!
Sterkte.

'Bedankt voor de reacties!

Als er nog meer ervaringen zijn...graag!

Ik moet maar "gewoon"twee weken geduld hebben!
Een MAP wil ik niet. Als ik zwnager blijk dan is dat kleintje van harte welkom!

Terug
Bovenaan