Ow zo dun (beetje vies sorry )

A

Anoniem

Guest
Wat een super dunne spuitluiers heeft mn dochtertje zeg! bluh!!

Ze heeft nu bijna een week diarree. Eerst nog wat dikker, en omdat ik dacht dat het misschien wel de groenten waren gisteren even alleen melk gegeven, en nu echt waterig.
Het gaat zelfs door dr luier, romper, pyama, slaapzak heen!!

Ik ga ze straks als fruithap alleen banaan geven, hopelijk houdt dat de boel een beetje 'vast' maar wat kan ik nog meer doen??
Ze heeft er zelf overigens geen last van want ze is net zo vrolijk als anders ookal zit ze tot haar oksels eronder.

Sannemams

Wat een heerlijk (en herkenbaar) verhaal!

Misschien zou je de huisarts eens moeten bellen om te vragen of ze ORS nodig heeft. Een iets minder heftige oplossing is inderdaad banaan en Roosvice Stop (te koop bij drogist of apotheek).
Wij gebruiken Roosvice Laxo (wij hebben het omgekeerde probleem bij onze zoon, terwijl mijn dochter  juist vaak van die spuitluiers had). Bas vindt het lekker om gewoon zo te drinken, maar ik doe ook wel eens een scheutje door het fruit of yoghurt. Dat zou jij ook kunnen doen bijvoorbeeld.

Succes en wees lief voor je wasmachine, want als die het nu begeeft weet je je geen raad!

Groetjes, Karin

geraspte appel wil ook nog weleens helpen als je aan de diarree bent.

hhhmmm moeilijk is dat. Helemaal als ze er niet ziek uit ziet.
Ik zou er denk ik wel een belletje aan wagen in ieder geval naar het bureau. Dan kunnen ze je wel vertellen hoelang dit mag duren voordat het kwaad kan.
Succes ermee.
Groetjes lynn

Hoi Sannemams,

Als het echt diarree is adviseren ze bij mij op het CB het volgende;

Rijstewater koken en dat door een zeef gieten. Het afgekoelde water moet je dan de flessen mee maken. (bij normaal 6 scheppen, nu 4 scheppen voeding)
En eventjes helemaal geen fruit of groente geven, zeker geen banaan, dat het stopt   is niet bewezen,   kan zelfs laxeren.
Wel extra geven: water met een zakje ORS erin opgelost (Feline vond het erg lekker).
Dit kun je bij de apotheek halen, wel goed bijsluiter lezen hoeveel jouw kindje mag.
Bij Feline heeft het goed geholpen.

Succes.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan