Oxytocine Schade

<p>Is er iemand bekend met de term ‘oxytocine schade’ bij volwassenen? </p><p>Kan dit gemeten worden of hoe wordt de diagnose gesteld en welke behandelingen zijn er? Waar kan je terecht? Relatief weinig info over te vinden, dat wat ik vind kom ik (nog) niet uit. </p>
 
Oxytocine schade is een zeer omstreden diagnose, die alleen door 'alternatieve' behandelaars wordt gesteld. De symptomen zijn zeer algemeen, en zeker als je bij baby's kijkt zijn het vaak dingen die sowieso heel veel bij baby's voorkomen. Daarbij levert het stellen van de diagnose voor degene die dat doet ook meteen reden om te behandelen op, en dus een financiële prikkel. 
Wil je vertellen waarom je denkt aan oxytocine schade? Waar heb je last van?
 
De klachten die ik heb zou je één op één kunnen leggen met de symptomen van oxytocine schade en zijn van vlak nadat ik synthetische oxytocine toegediend heb gekregen. Na twee jaar lang reguliere zorg (met flink doorvragen) en zoeken kwam ik per toeval op deze term. 
Ik hoop hier eigenlijk op ervaringen van anderen...
 
Wat vervelend dat je er al zo lang last van hebt en bij de reguliere zorg weinig gehoor vindt (tenminste, dat lees ik zo?)! Ervaring kan ik je helaas niet mee helpen. Hopelijk wel iets meer informatie waarmee je verder op weg kunt.
Ik ga er vanuit dat je de oxytocine tijdens je bevalling toegediend hebt gekregen? Veel van de symptomen die bij oxytocine schade genoemd worden, kunnen ook heel goed komen door de veranderde hormonen na je zwangerschap en de veranderingen in je leven door het krijgen van een kind. Dat maakt het, vind ik, erg lastig om te beoordelen of er nou echt een gevolg is van de oxytocine of dat er toch andere factoren een rol spelen.
Als behandeling wordt je 'ontstoord'. Wat dat precies inhoudt weet ik niet. Het wordt gedaan door een homeopaat. Misschien kan je er zo wat meer informatie over vinden? 
 
Hoi hoi,

Ik weet niet of jullie nog op deze topic zitten maar ik had het er gisteren over met een vriendin van me.
Ikzelf heb een verleden met depressie En angststoornis...en er is een studie gedaan in Amerika naar schade van oxytocine.
Het wijst uit dat vrouwen die veel oxytocine krijgen toegediend tijdens de bevalling daarna veel meer kans hebben op een een depressie en angststoornis plus- het gevoel van vervreemding, vlakkig, geen gevoel hebben..etc.etc.
Ook voor de baby niet goed.

Blijkbaar wordt de op natuurlijke wijze oxytocine daarna een hele tijd niet aangemaakt door het lichaam zelf omdat het uit balans is.
Het zijn puur hormonen wat je krijgt toegediend..
Ik schrok ervan want ik voel me precies wat ik hierboven heb beschreven.
En jullie??
Gr, esther
 
Terug
Bovenaan