Oxytocine spray ervaring?

<p>De borstvoeding komt bij mij slecht op gang. Door dat de placenta niet los wilde laten veel bloed verloren en alsnog ruggenprik. </p><p>Nog wat andere dingen die niet mee werkte. </p><p>De lactatiedeskundige stelde voor om evt de oxytocine neusspray te gebruiken. Heb hem vandaag gehaald aangezien ik een beetje blijf hangen qua melkproductie.</p><p>Heeft iemand hier al ervaring mee?</p>
 
Het toeschiet reflex ging veel sneller bij gebruik van die spray. Mijn productie bleef hangen op Max 60cc dus ik ben na een week veel proberen en heel veel kolven gestopt met bv.
Ik had tijdens gebruik van die spray regelmatig last van bloedneus.
 
Ja, ik heb ook oxytocine-spray gebruikt. Volgens mij hielp het wel! Maar wat bij mij echt ontzettend goed hielp waren Domperidon-pillen. Hier een artikel: https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/domperidon1.html 
Huisarts schreef het voor, binnen een week ging ik van 20 ml naar 150 ml per borst. En elke dag powerkolven (10 minuten kolven, 10 minuten rust, en dat een uur lang).
 
 
[quote quote=10231349]Ja, ik heb ook oxytocine-spray gebruikt. Volgens mij hielp het wel! Maar wat bij mij echt ontzettend goed hielp waren Domperidon-pillen. Hier een artikel: https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/domperidon1.html Huisarts schreef het voor, binnen een week ging ik van 20 ml naar 150 ml per borst. En elke dag powerkolven (10 minuten kolven, 10 minuten rust, en dat een uur lang).[/quote]
Ik heb vandaag ook domperidon gekregen. Huisarts wil het maar voor max 3 dagen uitschrijven. Hoop dat er dan al wat vooruit gang te zien is. Kolf nu gewoon om de 3 uur 20 min. (Eerst elke 2 uur maar dat was naast het gewone voeden om de 3 uur niet vol te houden)
Hoe vaak per dag deed je dat power kolven?
 
Ik deed het powerkolven 1 x per dag. Het gaat daarbij niet zozeer om de productie, bij mij was dat in het begin zelfs maar een paar druppeltjes. Maar toch geeft het een boost.
Super dat je de domperidon hebt gekregen! Hoop dat het nu vooruit gaat voor je. Heel erg veel succes!!
 
Ik heb goede ervaringen met Oxytocine spray. Ik kreeg mijn borsten tijdens bv geven en kolven vaak niet goed leeg. Dit kwam door verminderde toeschietreflex. Hierdoor maakte ik mij zorgen en werd het erger. In het begin vaker nodig gehad, kon later beter ontspannen. De spray heeft naar mijn idee wel voor prod verhoging gezorgd, eerst maar beetje terwijl later vaak 100 cc was of meer per keer: in dit is in totaal.
ik heb wel iets gedaan aan power kolven, maar vond het op den duur teveel gedoe. Besteed mijn tijd liever aan mijn kindje als hij getroost wil worden. Hij is heel tevreden met kv en groeit goed. We hebben een tijd kv+bv gedaan en toen ik ging werken op kv overgestapt.
Doe wat voor jou het beste is en laat je niet gek maken dat bv het beste is.
 
Terug
Bovenaan