p.s aan mijn verhaal

Toen ik voor de curetage in het ziekenhuis was lag naast mij een vrouw die een baby van 14 weken had gebaard.Omdat de placenta was blijven zitten kwam ze voor een curretag. Je zal toch een vlokkentest en/of een vruchtwaterpunctie doen en als dan blijkt dat er iets niet goed is en je besluit om de zwangerschap te beeindigen, krijg je een wee en op wekkend middel en krijg je een heuse bevalling. Ze vertelde dat ze haar kindje in de hand had gehad: een echt mini-mensje met armpjes,beentjes,vingertjes,teentjes,piemeltje,alles er al op en aan.Allen had het buikje zich niet gesloten.Ze hebben het zelfs zelf gecremeerd.Dat is toch wel erg heftig !!!
Dat wordt er niet bijvertelt als je uitleg krijgt over vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie !!!
Dat maakt de keuze nog moeilijker dan het al was !!!
Het zal je maar overkomen !!!
Groetjes Joske

nou een kindje is compleet na 12 weken maar moet dan alleen nog groeien alles zit er op en er aan en ik spreek uit ervaring !!!!!!!!!Ik heb vorig jaar twee knullen begraven één na 18 weken en één na 14,5 week zwangerschap.
ook beide keren ben ik gecureteerd maar dat is vrij normaal na z'n korte zwangerschap. Gr M**

hallo

Ik ben vorig jaar bevallen van een 16,5 week oude baby. Overleden. Reden ombekend.
Ik heb een punctie laten doen. Vruchtwater was bruin. (niet goed dus in mijn ogen) Gyn. zei dat het van de andere was waarschijnlijk (twee eiige tweeling na 8 weken gestorven) en kon geen kwaad. In achterhoofd weet je dat dit niet kan, en dat het niet goed is.
1 week later bij verloskundige was mijn meisje gestorven.
Alles zat erop en eraan. Een mini-mensje. Gewoonweg een wonder.
Een volgende zwangerschap zal niet vanzelfsprekend meer zijn, ik begin nu pas op te krabbelen.

Groeten suzanne

Ik ben na 20 weken bevallen van een jongens tweeling. Inderdaad met alles erop en eraan. Ik ben er dankbaar voor dat ik van hen ben bevallen en dat ik ze in mijn handen heb gehad. We hebben foto's gemaakt (staat nu nog op de kast, naast de foto van onze andere zoon), we hebben hun hun namen gegeven, de voetjes staan in verf op een tegeltje en in gips. Door dit heb ik alles veel beter een plaatsje kunnen gegeven. Iemand die het niet heeft meegemaakt vindt het misschien raar maar ik ben er trots op.

ook ik ben met bijna 16 weken bevallen van een heel klein maar mooi jongentje.
wij hebben hem ook begraven bij ons in de tuin, zodat hij altijd bij ons is.
ik heb ook foto s gemaakt en een map gemaakt waar ik altijd even in kan kijken als ik daar behoefte aan heb.inderdaad iemand die dit niet mee heeft gemaakt vind dit heel raar, en kan dat gevoel dat je er bij hebt niet voor stellen. maar net zoals anoniem ben ik ook heel trots.
ik ben nu 28 weken zwanger en het wordt weer een jongen!
Heel veel sterkte allemaal...

Terug
Bovenaan