P

Tja je lichaam is nu voor 2 kindjes aan het werk. Wellicht dat dit gewoon het signaal van je ongeboren kindje is dat hij/zij nu die extra energie nodig heeft om te groeien en zich te ontwikkelen. Ik ben van mening dat falen wat betreft borstvoeding geven niet kan. Iedere dag dat je borstvoeding kan geven, is natuurlijk geweldig en we moeten gewoon heel dankbaar zijn dat we tegenwoordig zulke goede vervangende producten hebben. Dat je al 10maanden borstvoeding hebt kunnen geven, vind ik echt al heel knap. Bij mijn oudste had ik na 9 maand al geen melk meer, en nee ik was niet zwanger. En bij mijn jongste was het na 7 maanden klaar omdat ik geen melk meer had. 
Ik zou zeggen wees trots op die 10maanden dat je borstvoeding hebt kunnen geven. En geef je lichaam nu de kans dat andere kleine wondertje zich volop te laten ontwikkelen. Ik vond de zwangerschap en ook de borstvoedingsperiode beide wel een aanslag op mijn lichaam. En dat jij beide tegelijk hebt gedaan gedurende 14 weken, kan ik alleen maar zeggen "wauw, respect!"

Door de hormonen van de zwangerschap stopt bij de meeste vrouwen de productie tijdens de zwangerschap. Soms lang, soms kort, dat valt niet te voorspellen. Als je wilt kan je zoontje 'droog' blijven drinken, als er dan weer melk is, is hij de techniek niet verleerd. Je zou dan als je dat wilt na de bevalling kunnen tandemvoeden. 
Wat je ook kiest is het wel belangrijk om nu je productie zo laag is aan te vullen met kunstvoeding. Dit zou je met een borstvoedingshulpset kunnen doen dan kan hij de kunstvoeding'uit de borst' drinken. 

Terug
Bovenaan