Paar dagen na NOD, geen positieve test

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik lees nu al een tijdje mee en ik zit nu toch met een vraag.</p><p>Wij proberen inmiddels al 2 jaar zwanger te worden, helaas is dat nog niet gelukt. Begin juli heb ik een HSG onderzoek gehad (nadat alle andere onderzoeken gedaan waren, waar niets uit is gekomen en bij mijn man ook niet). </p><p>Deze ronde had ik op dag 14 een positieve ovulatietest (clearblue, dus duidelijk een smiley), dus dag 15/16 ovulatie. Normaal gesproken word ik 12 of 13 dagen na positieve ovulatietest ongesteld. Nu zit in inmiddels op dag 16 na ovulatie. En helaas, geen positieve zwangerschapstest. Geen zwangerschapssymptomen, geen symptomen van naderende ongesteldheid (letterlijk helemaal niks, normaal gespannen borsten en buikkrampen tot en met). </p><p>Ik vraag me af of er dames zijn die zoiets ook hebben meegemaakt en uiteindelijk toch zwanger bleken (en hoe lang duurde het voor je positief testte, met hoeveel NOD/na ovulatietest).</p>

Hi Beertjevier.
Ja dat is lastig. Je geeft aan ruim 2 jaar bezig te zijn en dat bij jullie beiden alles goed is. Dat is iig goed nieuws maar ik snap je verwarring. Ben je altijd regelmatig ongesteld? Dus echt iedere maand rond de 30 dagen of ook wel eens uitschieters? Ik zou het even afwachten en over paar dagen nog eens testen. Wens je veel succes!

Hi Stefanie, 
Normale is mijn cyclus 28/29 dagen. Die uitschieters heb ik inmiddels al 9 maanden niet meer gehad (daarvoor wel, maar dan schoten ze uit tot 35 dagen). Hoor natuurlijk ook wel eens dat een ovulatietest niet een heel betrouwbaar is. Wha, wat kan dit je dan gek maken zeg. Nog nooit na een positieve ovulatietest zo ver over tijd gegaan. Ik kan inderdaad niks anders doen dan afwachten ben ik bang. Zo benieuwd.
Dank voor je reactie. 

Een ovulatietest meet het hormoon dat ervoor zorgt dat je ei gaat springen. Niet de eisprong zelf. Het komt af en toe voor dat je hormoon piekt en dat het ei toch niet springt. Je lichaam doet dan wat later alsnog een poging. 
Ook kan je lichaam er een keer langer over doen tot je menstruatie. Je luteale fase is dan een keer wat langer. Ook al ben je dat niet gewend. 
Natuurlijk hoor je graag dat dit betekent dat je toch zwanger bent en gewoon nog niet genoeg zwangerschapshormoon hebt. Maar dit komt niet vaak voor. In bijsluiters van de meeste moderne testen staat dat er een kans van 99.nogwat % is dat je op je nod positief test als je zwanger bent. Dat geeft een beeld van hoe weinig het voorkomt dat als de test dan nog negatief is, je toch zwanger bent. 
Ik wil niet je hoop helemaal de grond in stampen, wie weet ben jij die uitzondering. Maar om jezelf sterk te houden, ga uit van een late menstruatie. 

Het kan overigens ook betekenen dat er wel een bevruchting was, maar dat het al heel vroeg gestopt is. Maar dan zou je al snel moeten gaan bloeden nu, zo vroeg ruimt je lichaam dat snel op.

Hi Mammavan T,
Juist fijn dat je zo eerlijk bent. Ik hoop er elke keer op, maar als ik nu geen positieve testen heb, zelfs geen tuurstreep, denk ik niet dat ik zwanger ben.
Misschien toch een wat latere eisprong of inderdaad een wat langere luteale fase als anders. We zullen het zien deze week, hopelijk wat duidelijkheid. Gek lijf.
Liefs

Ik had zelf een heeeel licht positieve test 16 dagen na mijn positieve ovulatietest. Achteraf (op basis van de termijnecho) bleek mijn eisprong pas 3 dagen na mijn positieve ovulatietest te zijn geweest.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! :)

Terug
Bovenaan