Paar dagen niet meer willen doorslapen,

Hallo moeder's,

Mijn zoontje van 5,5 maanden wordt een paar dagen
wakker om ongeveer 04:00 in de nacht, hij heeft dan honger/dorst.
Dit doet hij sinds hij bijvoeding krijgt lijkt het, zou dat kunnen?
Dat ie dorst krijgt, als ik dan water geeft wilt hij nog melk drinken.
Wat wel vermoeiend is, voorheen sliep hij vanaf 3 maanden lekker door.
Wie heeft dit ook meegemaakt, en gaat dit wel over?

Hoor graag van jullie
 
Hoi Fiky,
Mijn dochter van 5 maanden slaapt ook opeens niet meer door `s nachts. Zij wordt ook rond 4.00 uur wakker, ik hoef bij haar alleen haar speen in haar mond te doen en dan slaapt ze weer door. Het schijnt een periode te zijn. Geef jij echt voeding `s nachts? Daar begin ik niet aan anders blijft ze komen ben ik bang, en ze heeft ook echt geen honger dus dat scheelt. Geef je als laatste fles een papfles? die schijnt meer te vullen.
Op dit moment is mijn dochter flink ziek, dus ben ik zo`n beetje de hele nacht in de weer! Volgens de huisarts moet de koorts binnen 2 dagen weg zijn, ik hoop dat ze dan weer zodanig opknapt zodat ze weer "normaal"gaat slapen.
Succes ermee!
 
Hallo,

Toen mijn zoontje 5 maanden was is dit ook eens gebeurd.
Een aantal keren wakker s nachts. Ik zou echt geen eten geven snachts hoor,
 daar gaan ze aan wennen.
Mijn zoontje had last van zijn tandjes die doorkwamen. Het is er wel de tijd voor.
Heb je daar al aan gedacht. Of misschien heeft ie echt honger en zou je wat meer in zijn laatste fles moeten doen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes Caroline
 
Hallo

Bij ons was het ook zo. Opeens was ons dochterje 's nachts wakker. Als ze dan wakker werd huilde ze heel erg. Het duurde 4 nachten en een paar dagen daarna zag ik dat er een tand was doorgekomen. Dus denk ik dat ze daar 's nachts last van heeft gehad.
Vorige week was het net zo weer 4 nachten en nu is ook de 2de tand doorgekomen.

Groetjes Gea
 
Ja ik geef dan gewoon voeding, maar ik ga niet geven
want ik ga straks weer beginnen met werken, straks
raakt ie nog gewend.
Maar gaat dit wel over als ik geen voeding geef?

Hoor graag?
 
hoi,
geef je ook rijstebloem door de laatste fles??
dat vult beter en slapen ze wel door. (misschien)
mijn zoontje heeft omstreeks die leeftijd ook zo'n fase gehad...
het schijnt heel erg vaak voorte komen.
speen deed wonderen.
succes
 
Hoi

Mijn zoontje is nu ook 5,5 maand en hij wordt de laatste tijd ook steeds wakker. Meestal om 12.00, maar vannacht om 3.00. Hij heeft dan wel honger.
Speen werkt niet want die krijgt hij nooit, hij weet niet wat hij daarmee moet. Ik geef hem dus wel eten, laten huilen lijkt mij ook zo zielig, en dat wil mijn man ook niet.
Het maakt bij mijn zoontje ook niets uit hoeveel hij gegegeten heeft overdag. Soms komt hij als hij heel goed gegeten heeft en soms niet en soms als hij niet goed gegeten heeft en soms niet. Geen pijl op te trekken.
Kan ik hem echt laten huilen?

Groetjes
Caroline
 
hoi,

ik geef borstvoeding en mijn dochtertje slaapt de ene keer van half elf tolt half zeven, maar soms komt ze ook om 1.00 uur en dan weer om 5.00 uur. En natuurlijk altijd op de nacht voor ik moet werken, hahaha. Ik leg haar dus wel aan en ze is dan na 5 minuten weer voldaan en slaapt verder. Ik moet we; zeggen dat Eva alleen drinkt als ze echt honger heeft, dus ik ben daardoor niet bang haar te "verwennen".
En misschien is het inderdaad een tandje, maar als een speen niet helpt, of troosten dan geef je toch gewoon wat te drinken? Worden ze vast niet slecht van.
Maar ik ben wel een voorstander van "voeden op verzoek"dus misschien niet zo objectief


ben ik nu een "verwenmama??"
 
Terug
Bovenaan