Paar keer wakker baby 6 maanden

<p>Hoi allemaal!</p><p>mijn mooie moppie is al 6 maanden 2 of 3 x wakker in de nacht. Zij heeft serieus nog nooit 1 nacht langer dan 4 uurtjes achter elkaar geslapen!!  Zij krijgt volledig borstvoeding en groeit super hierop! <br />nu ga ik juist niet klagen maar vragen wie dit ook heeft ?</p><p>ik vind het zo naar om soms te lezen dat baby’s van 10 weken niet doorslapen dat ik denk hallo ze worden al zo snel groot geniet van elk momentje dat je samen hebt ookal is dat in de nacht Ze zullen het wel nodig hebben!! <br />dus voor de mama’s die hetzelfde hebben en hun moppies ook niet doorslapen : JULLIE ZIJN KANJERS ❤️ Het is zwaar de ene dag trek je het beter dan de andere dag maar ze hebben gewoon nog wat extra nodig.. niet altijd een voeding maar ook gewoon knuffeltjes hihi</p><p>fijn weekend</p>

Hoi MiniMin!
Ik sluit me bij je aan!

Onze dochter is 17 maanden en slaapt half om half door.
Afgelopen nacht wel weer een keer maar vaak ook 4/5 uur wakker en dan heeft ze ons nodig.
Toen ze een halfjaar was helemaal. Ze heeft vanaf haar 6 maanden tot bijna een jaar nog telkens een nachtfles gehad.
Dromen, slaapregressie, verlatingsangst en noem maar op. Ze zijn zo in ontwikkeling op die leeftijd.

Ik snap die mensen ook niet die klagen dat hun baby van 6 weken nog niet doorslaapt. Dan denk ik, hoe durf je! Dit weet je toch van te voren? Ook dan telkens hoe je ze maar zo vol mogelijk kan proppen zodat ze misschien de nacht doorslapen.

Tuurlijk ben ik ook wel eens chagrijnig dat ik denk, kind slaap nou gewoon eens heel de nacht door. Maar dan ligt ze zo lekker tegen me aan bij ons in bed en kan ik er ook weer zó van genieten.
Ze zijn inderdaad maar zo kort klein. Geniet ervan!

Hier ook! Dochter wad gisteren 6 maanden. Elke nacht minimaal 2-3x wakker. Minimaal 1 voeding ook, soms zelfs 2 als ze echt niet gaat slapen.. 
Ik heb nog een oudere dochter, is 2 jaar. Zij werd tot 9-10 maanden ook nog veel wakker s nachts en had vaak ook nog wel een voeding nodig.
Ik probeer altijd een kleine voeding te geven, 90cc en geen hele volle fles! Ze moet toch 'leren' dat ze s nachts geen volledige dlessen krijgt.
Ik ben van mening dat je doorslapen niet in de hand hebt. Doorslapen zit m niet altijd in genoeg voeding overdag. Kindjes worden om tal van redenen wakker (ook nog als ze 1 of 2 jaar zijn!) en een beetje drinken helpt vaak om verdee te slapen. Al probeer ik altijd eerst een kwartier lang speentje het erin te steken..
En idd zijn er baby's die keurig doorslapen met 8 weken. Die mama's beseffen niet hoeveel geluk ze hebbem want het is écht niet zo vanzelfsprekend. Na 2 kinderen weet ik ondertussen wel dat je dit echt niet altijd zelf in de hand hebt! 
Dus laten we aan elkaar denken s nachts en blij zijn dat we niet de enigen zijn haha!?? Er komt een nacht dat het beter wordt, echt waar!!! 

Hier ook! Dochter wad gisteren 6 maanden. Elke nacht minimaal 2-3x wakker. Minimaal 1 voeding ook, soms zelfs 2 als ze echt niet gaat slapen.. 
Ik heb nog een oudere dochter, is 2 jaar. Zij werd tot 9-10 maanden ook nog veel wakker s nachts en had vaak ook nog wel een voeding nodig.
Ik probeer altijd een kleine voeding te geven, 90cc en geen hele volle fles! Ze moet toch 'leren' dat ze s nachts geen volledige dlessen krijgt.
Ik ben van mening dat je doorslapen niet in de hand hebt. Doorslapen zit m niet altijd in genoeg voeding overdag. Kindjes worden om tal van redenen wakker (ook nog als ze 1 of 2 jaar zijn!) en een beetje drinken helpt vaak om verdee te slapen. Al probeer ik altijd eerst een kwartier lang speentje het erin te steken..
En idd zijn er baby's die keurig doorslapen met 8 weken. Die mama's beseffen niet hoeveel geluk ze hebbem want het is écht niet zo vanzelfsprekend. Na 2 kinderen weet ik ondertussen wel dat je dit echt niet altijd zelf in de hand hebt! 
Dus laten we aan elkaar denken s nachts en blij zijn dat we niet de enigen zijn haha!?? Er komt een nacht dat het beter wordt, echt waar!!! 

?‍♀️
over 3 weken wordt mijn kleine grote man 1 jaar!!
kwam tot 11 maanden zo'n 3x per nacht (borstvoeding) 
nu 1x savonds 22u en dan 1x snachts. 
nog een kleine meid van bijna 2.5. Zij sliep met 6 weken door ?‍♀️?‍♀️. Dezelfde genen en aanpak.. (ook borstvoeding)..  andere uitkomst. 
wat doe je eraan?
ja tuurlijk moet ik hem niet de borst aanbieden.. en andere manier troosten.  misschien.. maar ik wil gewoon dat ie snel in slaap valt en zijn zus niet wakker krijst. het gaat beter, dus komt vast wel een keer goed.
oja.. fles(voeding) accepteert ie niet en hij eet ook geen groenten. Bij de eerste zou ik mij zo'n zorgen maken, maar bij de tweede.. zo veel makkelijker voor jezelf.  
alle moeder doen het goed!! op hun eigen manier????

Terug
Bovenaan