paar vraagjes over brood

wanneer mag je beginnen met brood?

Ik zocht net in mijn cb-boekje maar daar word ik niet veel wijzer van. Wel begreep ik eruit dat je met witbrood of knip bruin het beste kan beginnen. Maar ook gelijk boter? en wat voor beleg allemaal?



bedankt voor de reacties alvast!
 
Hallo,

Volgens het cb bij ons mag je er ongeveer bij 7 maanden mee beginnen.
Ik ben heel voorzichtig begonnen. Met 1   stukje (heel klein) en er iedere dag 1 bij.
Het is een hele overgang voor die kleintjes. Mijn zoontje begon meteen te kokhalzen.
Hij vind het overigens wel erg lekker. Ik geeft hem bruin brood van minstens 1 dag oud. Anders plak het helemaal aan zijn gehemelte. Ik doe er kaas of smeerkaas of.
Maar hij moet nog niks. Ik bouw het langzaam op en soms helemaal niet dan krijgt ie als lunch gewoon een volle fles (200cc)
Ik weet niet hoe oud jou kindje is. Je moet gewoon een keer 1 stukje proberen en dan zie je vanzelf of het goed gaat of niet.

Veel succes   groetjes Caroline
 
Hoi,

Ik ben met Daan (nu ruim 7 maanden) met 5,5 maand begonnen met een brood korstje te geven dit deed ik altijd na zijn fruithapje.
Toen ik met ruim 6 maanden op het buro was geweest mocht ik al beginnen met gewoon brood geven.
Ik geef vanaf het begin fijn volkoren brood, en hij vind het heerlijk.
De eerste paar keer heb ik er een beetje boter op gedaan, en ben gewoon gaan kijken hoeveel hij op kon. De eerste hap heb ik in melk gedoopt maar dit was geen succes daar moest hij van overgeven. Toen heb ik zo een stukje geprobeerd en daar moest hij van kokhalzen. Ook geen succes dus, het derde stukje brood heb ik in zijn wang gedaan   en ja hoor de methode gevonden. Daan heeft gelijk de eerste keer een half plakje brood naar binnen gewerkt.
Nu zit hij inmiddels op 1 plak brood per dag.
Het beleg wat hij op brood krijgt is smeerkaas, leverpastei of appelstroop, ik heb laatst ook pindakaas geprobeerd maar dat vind Daan echt niet lekker.
Nou veel succes met het proberen en doe wat jezelf goed toe lijkt.

Groetjes Saskia
 
Hoi,
Mijn zoontje was 7 maand toen ik ben begonnen met brood. Gewoon bruin brood
zonder pitjes en zonder korstjes. In het begin deed ik er smeerkaas of smeerworst op.
Dit in hele inimieni stukjes snijden en hem het zo op laten sabbelen. Kauwen deed hij
toen echt nog niet. Wel op een bambix koekje of broodkorst, maar niet op de boterham
Hij zat al binnen een paar dagen op een hele boterham en dan nog een halve fles melk.
Hij is nu bijna 11 maand en de boterham gaat met smaak naar binnen. Hij eet het nu
ook met boterhamworst, ham, gewone kaas of jam. Hij smult ervan. Wel krijgt hij nog
steeds brood zonder korstjes want met is nog geen succes.
Geef je kleintje liever geen witbrood. Daar zitten bijna geen voedingsstoffen in en het
stopt ook nog. Waardoor ze last kunnen krijgen van het poepen.
Succes ermee. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Groetjes Melanie
 
Bij ons op het cb raden ze ook aan vanaf ongeveer 7 maanden met fijn volkoren of in ieder geval licht bruin brood te beginnen. Ik heb dat ook gedaan, kleine stukjes... maar wel met korst (als deze niet knalhard is). Ik had van te voren tegen mezelf gezegd dat ik liever niet zo'n kind wil kweken die alleen maaar brood zonder korst eet., dan moet je vanaf het begin brood met korst geven want dan weten ze niet beter. Hij is nu 12,5 maand en eet tussen de middag 2 boterhammen met korst!
 
Terug
Bovenaan