Paar vraagjes

hi,

heb een paar vraagjes, hoop dat iemand mij kan helpen.

mijn zoontje is nu 7 1/2 maand oud, hij heeft sinds vorige week twee tandjes die zijn doorgekomen. Maar, zijn billetjes blijven rood, zijn wangen ook (vuurheet), en hij heeft nog steeds af en toe spuitpoep. Komen er nog tandjes aan gaat dat zo snel? Of komt dat nog door de 2 die zijn doorgekomen? Ze zijn natuurlijk nog niet helemaal volgroeid, dus is dat het?

En, sinds een paar dagen drinkt hij de laatste fles niet meer leeg, hoog uit 80 cc, van de 180cc (180, plus 6 schepjes). Gisteravond wilde hij helemaal geen fles, en werd hij om 11 uur wakker, toen hebben we hem een gewone fles gegeven, alleen melk, normaal krijgt hij er ook nutrix in, die dronk hij wel helemaal leeg, maar ik heb geen zin meer om weer terug te gaan naar een late fles. Zijn schema is nu

6.45 180 cc, 6 schepjes en nutrix (dat wordt vanaf morgen bambix)
10 uur fruit hap
11 uur 180 cc, 6 schepjes
1 uur soms brood, soms ook niks (hij stikt er nog in)
3 uur 180 cc, 6 schepjes
5.30 warme hap, dixap
7.30/8 uur 180 cc met nutrix (bambix?)

misschien krijgt hij wel teveel?

Weet iemand ook wanneer je weer vitaminen D erbij moet geven, als je minder dan 500 cc opvolgmelk geeft? of 700cc.

Alvast bedankt in elk geval!!
Hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad met de kleintjes!
Linda
 
hoi Linda,

Mijn dochter is ook 7 1/2 maand oud, en die krijgt nu 3 flessen per dag.
Ze eet nu tussen de middag een halve boterham, en 's avonds na de groentehap krijgt ze yoghurt.

Hoe het zit met die vitamines, weet ik eerlijk gezegd niet, misschien zou je het CB even kunnen bellen daarvoor?

succes ermee
Mirjam
 
Mijn oudste dochter had er vrij lang last van, van die rode billen en wangen wanneer de tandjes doorkwamen.
Ze kwamen begin april 2003 door (de twee ondertandjes), en half mei was ze van de rode billen af. We waren intussen de twee boventandjes ook al doorgekomen, dus dat kan wel zo snel gaan.
Gewoon blijven smeren met zalf om die roodheid op de billen wat te temperen.
Wanneer hij ook echt last heeft van een zeren mond is natuurlijk de bijtring heel prettig, maar er zijn ook homeopatische druppeltjes te krijgen bij een drogist.

Wat betreft de voedingen kan ik je niet echt helpen.

Veel succes en een goede jaarwisseling
 
Hoi linda,
Wanneer is jouw zoontje geboren? Mijn zoontje is nl ook 7,5 maand oud, geboren op 9 mei 2004.
Timo is de laatste dagen zijn hele eet schem door de war aan het gooien, maar hij heeft een tijd lang op duit schema gezeten:
6.30u 180 cc, 6 schepjes + 4 schepjes bambix
10.00 fruit
12.30u fles 180 cc en 6 schepjes
16.15u groentehap
18.45u fles 180 cc, 6 schepjes + 4 bambix.

Diy scham heeft hij een tijd gehad, de vierde fles hebben we geloof ik half november laten vervallen (merkte dat hij daar geen behoefte meer aan had).
Nu is het zo, dat hij sinds een week zelfs nog maar 2 flessen wil, soms zelfs maar 1!! (tot mijn grote frustratie..)Vandaag met het cb gebeld, en schijnt niet zo erg te zijn. Ik moet hem nu meer brood gaan geven (langzaam opbouwen) en na het eten yoghurt ipv de derde fles (150 ml yoghurt). heb het vandaag geprobeert, en de yoghurt ging er goed in. (gelukkig).
ze zei tegen mij dat kindjes van deze leeftijd vaan de melk wat zat worden, en dat je dan dus wel meer andere dingen kan geven ipv melk.
pas bij minder dan 200cc opvolgmelk per dag moet je vitamine d erbij gaan geven.
Misschien niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien heb je er wat aan, kijken hoe een ander het schema heeft...
succes ermee!
 
hoi hoi

mijn dochter noa had er ook zo'n last van , van rode billetjes bij haar tanden, je kunt dat heel makkelijk voorkomen om veel te verschonen, en GEEN babydoekjes te gebruiken want dat maakt het alleen maar erger,

en ik denk niet dat je te veel geeft
ik denk dat het hartstikke goed is
je doet toch ook je best?

en over dat vitamine d weet ik ook niet
maar mijn dochter krijgt 400 ml nutrilon per dag, en ik geef haar de halve dosis vitamine D.

veel succes
groetjes romy
christinavenhuizen@hotmail.com
 
Mijn dochtertje is 8 maanden en krijgt ook 3 flessen van 180 cc. Waarvan 2 met bambix omdat ze geen brood eet. Dus het kan best dat hij de fles weigert omdat hij al genoeg melk gehad heeft die dag. Je zou kunnen proberen de fles van 3 uur te laten vervallen. Wat betreft de vitamines, zolang ze opvolgmelk drinken hebben ze geen vitamine D nodig tenzij ze ontzettend weinig drinken. Na het eerste jaar kun je vitamine D bijgeven als ze minder dan een halve liter melk drinken. Mijn dochtertje haar schema is als volgt:
8.00 uur 180 cc met bambix
11.30 uur 180 cc met bambix
14.00 uur stukje fruit
16.30 uur warme maaltijd met danoontje na
19.00 uur 180 cc
Groetjes
 
Hi Evelien,

mijn zoontje is van 12 mei, scheelt een paar dagen dus! Misschien is het inderdaad zo'n regelachtige week. hij is zo aan het rommelen, ook slaapt hij weer andere tijden.

Bedankt iedereen voor jullie advies. Zie wel dat jullie allemaal in de middag de warme hap geven, dan is mijn zoontje nog op de creche, dus dat zal dan helaas niet gaan. Denk inderdaad dat er een fles vanaf kan, hij drinkt het niet meer op.
Bedankt!!
Linda
 
Hoi mijn zoontje is bijna 7 maand en krijgt ook nog maar 3 flessen, wel met 210 water en 7 scheppen nutrilon.(dit i.v.m. dat het cb hem te mager vindt!) i.p.v de vierde fles krijgt hij nu yoghurt na zijn groentehap. Dit gaat er met smaak in. We merkten zelf ook al een poos dat hij zijn laatste fles niet meer wilde.
zijn schema is nu (ong) zo:
7.00 fles
8.30-10.30 slapen
11.00 fruit
12.15-13.00 slapen
13.00 broodkorstje+ fles
15.00-17.00 slapen
17.00 groente+yoghurt
19.00 pap
en dan weer lekker slapen (helaas maar tot ong. 5/5.30)
Maar ieder kind is anders.....
Het heeft ons heel wat moeite gekost om hem op een redelijke regelmaat te krijgen.

 
Terug
Bovenaan