paar vraagjes

Hallo,

Jim zit al op volledige flesvoeding, borstvoeding liep erg snel terug namelijk. Alleen nu heeft ie dus meer moeite met poepen. Is dat gewoon de wenning, of is er iets anders aan de hand. Ik gebruik gewoon koud stromend water uit de kraan, maar ga dus toch maar gekookt water gebruiken. Alleen hoe bewaar ik dit? Gewoon in de koelkast in een kan? Jim krijgt trouwens similac, heeft z'n broer ook gehad  maar had nergens last van, alleen hij was dan ook 1,5 maand ouder voor hij flesvoeding kreeg.

En als jullie cinababy van vsm gebruiken, doen jullie die druppeltjes dan door de fles? Zo ja, hoe vaak?

Iemand tips? Alvast bedankt!

Groetjes Sandra

hai!

Bente was 6 weken toen ze over ging op de flesvoeding ook ivm teruggelopen borstvoeding(ze kwam niet meer aan...)Zij heeft vanaf de eerste fles, 7 dagen niet kunnen poepen! dat was niet leuk....we hebben van alles gedaan...3x per dag cinababy drie drupjes...drupje olie in de fles...fietsen met haar beentjes tijdens het verschonen...over het buikje strelen, met de klok mee...over de knie hangen, dus met het buikje op je been...en ineens kwam het om de dag..en nu(ze is nu 13 weken) komt het elke dag. ik heb begrepen dat als een babytje overgaat naar flesvoeding, dat je 2 weken moet nemen om te laten wennen aan de andere voeding. meestal is het na 2 weken weer rustig. dat was bij bente wel zo! ik heb ook ergens gehoord dat je kindje niet elke dag hoeft te poepen...en zolang er geen harde bobbels in zijn buikje komen, dan is het goed....
succes!

hoi,

mijn dochter heeft vanaf het begin flesvoeding gehad en heeft gewoon
een ritme van 3/4 dagen voordat ze poept. Ik gebruik kindicol van vsm
om de ontlasting achter te maken en ik gebruik ook al omneo
voeding....alleen het blijft telkens 3 tot 4 dagen wachten eer ze
poept. Ach ze heeft er verder gelukkig geen last van...

sterkte

claudia en maud-je

Ik geef Raf de cinababydruppels rechtstreeks in zijn mondje. Mijn oudste luste de fles niet als ik de druppels in de fles deed vanwege de sterke smaak.
Raf heeft nu al moeite met zijn ontlastig (4x borstvoeding via de fles, 1 x flesvoeding), laat staan als hij volledig flesvoeding krijgt. Ben benieuwd?
suc6!!!

ik geef zelf borstvoeding (al 9 maanden) maar heb wel ervaring met dit soort dingen uit de kraamzorg en kinderopvang waar ik in gewerkt heb.
Het schijnt te werken als je flessen/pakken water gebruikt om de flesvoeding mee te maken, dus bijv Barleduc, die kun je gewoon in de supermarkt kopen.
Je zou het een tijdje kunnen proberen, wie weet helpt het.
succes ermee. groetjes Martine

Terug
Bovenaan