paar vraagjes

Hallo,

Jim zit al op volledige flesvoeding, borstvoeding liep erg snel terug namelijk. Alleen nu heeft ie dus meer moeite met poepen. Is dat gewoon de wenning, of is er iets anders aan de hand. Ik gebruik gewoon koud stromend water uit de kraan, maar ga dus toch maar gekookt water gebruiken. Alleen hoe bewaar ik dit? Gewoon in de koelkast in een kan? Jim krijgt trouwens similac, heeft z'n broer ook gehad  maar had nergens last van, alleen hij was dan ook 1,5 maand ouder voor hij flesvoeding kreeg.

En als jullie cinababy van vsm gebruiken, doen jullie die druppeltjes dan door de fles? Zo ja, hoe vaak?

Iemand tips? Alvast bedankt!

Groetjes Sandra (jim 6 wkn)

Hoi Sandra
Amber (12 weken) krijgt nu ook (gedeeltelijk)  flesvoeding. Ook bij haar gaat de overstap van borst naar fles niet helemaal makkelijk.
Zij poept  nu ook moeilijk en heeft veel last van krampjes. Volgens het cb gaat dit vanzelf over en moeten haar darmpjes er nog even aan wennen. (ik vind het vreselijk zielig als ze daar zo ligt te trappelen van de krampjes)
Amber krijgt ook cinababy druppeltjes, maar volgens de verpakking mag dit niet in de fles worden gedaan (half uur voor of halfuur na het eten) Wij doen de druppels op een lepeltje, haar speen of onze pink.
Groetjes,
Heike (mama van Amber 5-11-2006)

Hoi Sandra,
Het gebeurt inderdaad vaak dat de stoelgang weer even op gang moet komen als er over wordt gegaan op flesvoeding. Volgens mij ligt dat ook niet aan het water   of dat al dan niet gekookt is. Ik werk zelf op een kdv en daar zegt de GGD dat het water hier in nederland zo schoon is dat het niet hoeft te worden gekookt. Zelf doe ik het wel voor mijn dochtertje. Ik maak een liter flesvoeding tegelijk, laat het afkoelen en bewaar het dan in de koelkast.
Krampjes zijn erg vervelend, je voelt je zo hulpeloos. Misschien kan je een andere voeding proberen?

Dat klaarmaken van flesvoeding voor de hele dag deed ik bij mijn oudste zoontje (nu 3,5) ook. Nu zou dat niet meer mogen, omdat er een babytje aan zou zijn overleden (volgens het cb). Toch raar dat dat nu opeens veranderd en het niet meer mag, ik ken zoveel moeders die dat toen deden.
En het bewaren van gekookt water, mag dat in een gewone kan (die uitgewassen is met afwasmiddel) of moet dit in steriele flesjes?

Had ik nog niet gehoord dat daar een kindje aan is overleden. Zou ook graag willen weten waar het dan precies aan is overleden. Mijn cb adviseerde dit gewoon aan mij. Op het wer doen we dit trouwens niet hoor. Daar maken we per keer de fles klaar.
Het gekookte water bewaar ik gewoon in een kan in de koelkast. Ik ben van mening dat je het niet té steriel moet maken allemaal, omdat je kindje anders nergens meer tegen kan. Wat veel ouders ook doen is de fles klaar maken met barle-duc of spa blauw. Het nadeel daarvan vind ik dat je kindje toch een keer aan gewoon water moet wennen en dit misschien alleen maar uitstellen is. Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich zelf goed bij voelt. Als het je een fijner gevoel geeft om spa blauw te geven, moet  je dat gewoon doen.  

hoi,
wat bedoel je met moeilijk poepen? poept hij weinig of zit er gewoon lang tussen?
Toen ik overging naar 2 flessen per dag ipv bv had Jasmijn ook veel kramp en een paar weken poepte ze maar om de 3 dagen. De 3e dag zag je echt dat ze zat te persen en last had. Toen we 12 weken oud was ging dat verzelf over. Nu poept ze om de dag en heeft geen last meer. Ze krijgt nog steeds 2x fv en 3xbv.
Elke

Terug
Bovenaan