paar vragen

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of de baby in je buik een voorkeur kan hebben om te liggen.

Met de 20 weken echo lag de kleine helemaal dwars in mijn buik en ik heb het gevoel dat ie nu ook weer zo ligt. Ik voel constand schopjes aan de zijkanten van mijn buik. Soms wat onderin en boven in mijn buik maar het meeste aan de zijkant. Tot wanneer kunnen ze nog draaien.

Als ie zo blijft liggen dan word dat toch een beetje lastig.

Ik ben nu 25 weken zwanger.

De kleine beweegt echt veel en hard, mijn buik schud soms alle kanten op! En ook op meerdere plekken tegelijk.

Zou ie dan met handen en voeten tegelijk bewegen. Soms lijkt het wel of het er twee zijn omdat het op meerdere plekken tegelijk beweegt.

Dat kan toch niet? We hebben er echt maar een gezien.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het zo stom om hiervoor te bellen naar de verloskunden.

Ben benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben.

Groetjes Anouk

Hai,

Die van mij lag ook regelmatig overdwars maar bij de geboorte niet meer. Enne vergeet niet dat ze naast benen ook armen hebben om je mee te stompen. Ik voelde ook aan allerlei kanten gedoe in mijn buik. Je kindje wordt steeds groter dus dat hoort erbij. Enne volgens mij is geen enkele vraag stom voor de verloskundige toch? gewoon bellen hoor als het je dwarszit. Ze krijgen vast veel gekkere vragen!

gr.Ing

onze nu nog jongste en ook de huidige buikspruit hebben een voorkeur voor dwarsliggen (zegt bij de jongste gelukkig niks over het karakter haha lekker meegaand ventje)
Hij lag met de 20 weken echo dwars maar daarna verder niet meer over na gedacht. Met 29 weken voelde ik hem ineens een paar dagen niet bewegen, dus hup zhuis voor ctg en dat was goed. Gyn ging toch nog even kijken: meneer had zichzelf compleet klem gegroeid .
Ik had ook een enorme brede buik en hij kon gewoon geen kant op. Paar dagen later had ik enorme buikpijn en voelde ik ineens trappelen onderin mijn buik. Hij had zichzelf dus los gekregen. Hij heeft toen tot 35 weken afwisselend dwars en in stuit gelegen. Rond dat moment had ik 1 nacht weer enorme pijn in mijn buik en voelde ik voor het eerst beweging helemaal boven in mijn buik.... gelukkig daalde hij ook direct een stukje in.

Deze kleine bleek bij de 20 weken echo ook overdwars te liggen en een week later nog. Tot nog voel ik ook hoofdzakelijke beweging aan de zijkant en wederom onderin mijn buik, dus heb het vermoeden dat dit kindje ook afwisselend dwars en in een stuit ligt. Ga er echter vanuit dat deze ook wel weer over de kop zal gaan voordat hij/zij besluit op de wereld te komen.

groetjes,
Marije

He daar,
je meot je bedenken dat het kind natuurlijk ook steeds meer je buik gaat opvullen. Als het dan gaat draaien zal het aan meerdere kanten bewegen. Ze zeggen dat een kind tot aan de 36 weken nog kan draaien, na die 36 weken is het prettig als het dan met het hoofd naar beneden ligt.
Mijn zoon lag in een stuit. Gedurende de hele zwangerschap heeft die in allerlei posities gedobberd. Een draaipoging is toen mislukt en is het mannetje met een keizersnee ter wereld gekomen.
Nu ben ik 23,5 wk zwanger. Deze heeft tot nu toe alleen maar overdwars gelegen of met de voeten naar beneden.
Het heeft geen enkele zin om je hierover zorgen te maken. Belangrijkste is dat die lekker beweegt en   jou laat weten dat die er is !! Het kind gaat toch wel zijn eigen gang of jij je er nu druk over maakt of niet, ha ha ha ......... dwarsliggertje he?!!!

Succes

Gwenne

Hoi!

Ja, dat kan allemaal hoor! Zelfs als je nog genoeg vruchtwater heb, kunnen ze tot ca een maandje voor de geboorte nog draaien. Die van mij lag met 37 week dwars... met 38 week lag hij ingedaald en vorige week lag hij nog wel met zn hoofd naar benenden, maar niet meer ingedaald. Hij was weer omhoog gegaan. En met 25 week heeft ie van jou nog alle ruimete om met zn armen en benen te zwaaien en kopje te duiken door je buik!

Groetjes

Bedankt voor jullie reacties.

Het is  voor mij allemaal nieuw natuurlijk en dan is alles vreemd.  

Ik vind de bewegingen natuurlijk heel fijn, je voelt echt leven he.

We gaan maar lekker op het gemakje door en onze kleine gaat maar lekker zijn gang.

Groetjes Anouk  

hoihoi
bij een tante van mij hadden ze ook maar 1 kindje gezien.. maar uiteindelijk bevallen van twee gezonde 1eige tweeling   :D

dus je weet het maar nooit :D

ja hoor, onze kleine heeft een duidelijke voorkeur voor rechts (en helaas ook stuit). Ik heb dit aan mijn verloskundige gevraagd, en volgens haar hebben bijna alle baby's een voorkeur voor een bepaalde kant van de buik of voor een bepaalde ligging.
Ik merk ook meteen als ze eens links ligt, want dan zit de buik ontzettend in de weg haha, daar is bij mij denk gewoon iets minder ruimte!

gr. Peet
(32 weken)

Terug
Bovenaan