paar vragen

Hoi dames,
ik heb een paar vragen;

* Anna is nu 4,5 mnd oud en weegt ongeveer 8 kilo, is dat te veel?

* Ik geef nog volledige bv, hoeveel voedingen is gebruikelijk per dag?

* als ik overstap op kv met welke moet ik dan beginnen?

Gr. Anne
 
Hallo,

Ik weet niet of dat zwaar is voor je dochtertje van 4,5 maand. Mijn dochtertje is nu 7 maand en weegt nu 7 kilo, maar het is een fijn meisje. Ik denk dat het ook aan de bouw van het kindje ligt.

Volgens mij is dat 5 voedingen per dag.

Ik gebruik nutrilon en bevalt mij goed, maar als je verstandig bent koop je als je zo ver bent kleine verpakking voeding, omdat te kijken of je kleine meisje er tegen kan, anders zit je met de overgebleven voeding. En goedkoop is dan wat anders.

Hoop dat je er wat aan hebt, Groetjes van Mieke (mama van Lotte)
 
Onze jongen is ook 4,5 maanden nu en hij krijgt ook volledige bv. Heel soms, als ik niet genoeg voeding voor hem heb krijgt hij Nutrilon 1 en dan inderdaad uit zo'n klein kant en klaar pakje.
Hij weegt nu 8,5 kg en krijgt nog 6 voedingen per dag (ik voed op vraag).
Ik zit er wel over te denken om te gaan afbouwen, maar weet nog niet of hij dan met alleen Nutrilon 1 ernaast wel voldoende voeding zal krijgen. Voorlopig heb ik nog afgekolfde melk in de diepvries.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Jo
 
Hoi Anne!

Leuk weer wat van je te lezen. Zo te zien groeit Anna goed!! Ze is veel zwaarder dan Niels (die is nu 5 maanden en weegt 7 kilo). Dus 8 kilo is wel zwaar, maar niet extreem volgens mij. Er zijn zat meiden van de zwangerschapsgym met ook (bijna) zulke zware baby's.

Ik zou de kunstvoeding geven die ze ook op het kdv geven. Anna gaat toch ook naar het kdv? Anders maakt het niet zo veel uit. Je moet gewoon kijken of ze ertegen kan. Wij geven Nutrilon Omneo; maar dat is omdat hij krampjes kreeg van Nutrilon 1. Drinkt ze nu wel goed uit een fles? Gelukkig maar, anders kan je niks.

Groetjes,
Machteld
 
Mijn zoon is 5 maanden en weegt 8.5 kilo.Hij is niet te dik volgens t cb.
Hij krijgt nu 4 voedingen en om de dag fruit hapje en groentehapje. Smorgens en savonds pap. Ik geef hem nutrilon forte,al vanaf de geboorte en dat gaat goed.
 
Ik heb begrepen dat borstvoedingskinderen over het algemeen in de eerste paar maanden heel veel groeien. Onze Toon, nu 7 maanden borstvoeding, ook. Dus ga gewoon lekker zo door. Van borstvoeding kun je nooit teveel geven!
Groetjes,
Masja
 
Mij is verteld dat een kind van borstvoeding nooit te veel kan krijgen. Wat is zwaar? Mijn dochter was met 2 maanden 6 kilo en zal nu met bijna 3 maanden wel op 7 kilo zitten. Ze was met de geboorte bijna 9 pond. Ze krijgt vijf voedingen van 150 cc. Ik vind dat niet veel maar meer wil ze niet en minder dag vijf flessen wil ze ook niet. Als kinderen eenmaal gaan lopen dat zijn ze het babyvet zo weer kwijt. Mijn zoon was 8 pond bij de geboorte en is nu 12,5 kilo en is twee. Hij is in half jaar o,5 kilo aangekomen. Het zegt allemaal niets als ze zo klein zijn.
 
Terug
Bovenaan