Paardenmelk bij eczeem??

Hallo moeders,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft last van hardnekkig eczeem, zó zielig. Ik heb nu bij de huisarts aangedrongen op een verwijzing naar de dermatoloog en dat heb ik voor elkaar gekregen.

Nu hoorde ik dat paardenmelk en paardenmelkproducten ook erg goed moeten zijn tegen eczeem. Weet iemand daar iets van of heeft iemand er zelf ervaring mee? Het lijkt me zo vies, maar dat is misschien gewoon het idee om melk van een paard te drinken... Van de huisarts mocht ik het gerust proberen, maar ik durf het nog niet goed. En die kuren zijn ook best prijzig, dus ik wil er eerst wel eens graag iemand over horen. Wie kan mij helpen?

Groetjes, Els
 
het smaakt naar suikerwater dus daar hoef je het niet voor te laten, maar mijn man heeft 1 kuur gedaan en het hielp totaal niets, dus € 50.00 weggegooid.
misschien helpt het bij jouw zoontje wel, maar het kan dus ook niet helpen..... wij gebruiken balneum hermal voor de kleine,zalf en badspul, en misschien kun je ook proberen om niet elke dag te badderen (als je dat niet al deed) dan kan de huid ook beter herstellen,dat helpt goed bij onze zoon, het komt 's morgens vaak wel terug maar met de zalf is het ook bijna meteen weer weg en heeft hij de hele dag geen last, en voor mijn man producten van zarqua ( dode zeezout) ik weet niet zeker of het ook bij baby's mag maar helpt perfect! bij de tuinen weten ze het wel en daar kun je het ook kopen.
ik hoop dat het een beetje beter wordt en je vindt wat bij jullie helpt!
ik weet wat het is, ik zie het aan mijn mannen....
sterkte en groetjes
brenda
 
Ik gebruik nu inderdaad ook al Balneum Hermal en ik doe hem 2, hooguit 3x per week in bad. Hij heeft nu een zalfje tegen krentebaard gekregen, omdat hij ontstekingsreacties kreeg. Heel vies die plekjes. Het ettert en er zit een zwart randje omheen.
Ik heb de huisarts ook al gevraagd of dode zeezout iets was misschien, maar daar draaide hij wat omheen. Hij drong erg aan op balneum hermal, maar dat gebruikte ik al.
Ik vraag het gewoon wel eens bij de drogist of ik voor een baby zarqua mag gebruiken. Wel lastig allemaal hoor...
Alvast bedankt voor je reactie!
 
hoi,
wat erg allemaal zeg! ik dus verder ook echt niets wat je zou kunnen helpen, maar kan me heel goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt. mijn zoontje heeft het niet eens zo heel erg en ik baal al verschrikkelijk. ik hoop voor je dta er iemend een oplossing weet of dat het misschien weer weggaat.
heel veel succes groetjes brenda
 
hallo,
Ook mijn zoontje heeft eczeem.Van de huisarts kreeg ik een hormoonzalf met na 2 weken nog geen resultaat.Ik ga nu naar een homeopaat en gebruik op haar advies o.a zemelen voor in bad en calendula zalf.Ook grafietzalf schijnt bij sommige baby's een goed resultaat te hebben. Het is misschien het proberen waard.
 
Fijn dat jullie meedenken. Ik ben op dit moment echt wanhopig. Het arme kind zit eronder en bloedt elke keer. Hij schuurt gewoon net zo lang met zijn hoofdje langs het laken tot 't gaat bloeden. heel zielig, want het jeukt natuurlijk vreselijk.
Ik heb van de huisarts nu iets tegen krentenbaard, voor de ergste plekjes, maar daar droogt de rest van zijn huid vreselijk van uit. Ik heb a.s. maandag een afspraak bij de dermatoloog, maar ja, ik weet niet of dat resultaat zal hebben. Uiteindelijk komt eczeem natuurlijk van binnen uit. Ik vrees dat het een lange weg van uitproberen en aanmodderen wordt. Ik heb nu Viola Tricolor van dr. Vogel gehaald. Moet ook goed zijn tegen jeuk, maar 't is maar een probeersel. Eigenlijk is het tegen jeugdpuistjes, om in te nemen, maar ik moet 't bij mijn zoon gewoon op de huid deppen, verdund met gekookt water. Het bijt wel een beetje, er zit 50% alcohol in. Maar ja, als daarna de jeuk weer een tijdje over is, moeten we dat er maar voor over hebben. Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Groetjes, Els
 
Hoi Els,
Weet precies wat je bedoeld.Ook mijn baby(4mnd) zit helemaal onder de eczeem.De jeuk is het ergste,hij ligt de hele nacht te 'schuren'in zijn bedje.Mijn zoontje heeft in bedje krabwantjes aan,waardoor hij het niet meer helemaal open kan krabben.Heb ook al verschillende zalven uitgeprobeerd met nog geen resultaat.In verband met borstvoeding volg ik zelf ook een dieet en ik was met Neutral.Maar zoals je al zegt,het komt van binnenuit.
Heb geen ervaring met Viola tricolor.Ben wel benieuwd wat jou dermatoloog te zeggen heeft.Laat je nog wat horen?
 
Ik heb mijn zoontje nu sokjes om z'n handjes gedaan, zodat hij zichzelf niet kan krabben. Die Viola tricolor bijt volgens mij erg, want de wondjes van het krabben springen er van open. Ik heb 't nu één dag geprobeerd en ik kan er eigenlijk nog niet echt een oordeel over geven. Z'n huid ziet er wel iets beter uit, maar ik betwijfel of de jeuk over is.
Naar mijn idee komen ook z'n eerste tandjes er aan. Zou dat misschien ook een oorzaak van de verergering van het eczeem kunnen zijn? Ik weet 't niet hoor, maar hij heeft op dit moment echt vanalles: vreselijk verkouden, erge eczeem en doorkomende tandjes. Zelf ben ik wel eens bang dat dit een astma-patientje gaat worden. Hij is om de haverklap verkouden, zonder dat hij bijvoorbeeld kou gevat kan hebben. Hij rochelt dan, z'n neusje zit vol, hij niest veel... Ik vraag me af of we er alleen met een dermatoloog komen, of dat er ook nog wel eens weer een bezoekje aan de kinderarts, allergoloog of longarts in zal zitten in de toekomst.
Nou, ik hou er weer mee op. Maandag moet ik naar de dermatoloog.
Groeten, Els
 
Terug
Bovenaan