Paardrijden en zwanger

A

Anoniem

Guest
Hey hallo,

Even meteen nog een vraagje.
Ik doe ik 1x in de week aan westernpaardrijden.

Denken jullie dat dit kwaad kan voor het kleine wezentje in mijn buik?
Of kan je dit nog gewoon blijven doen, tot je er natuurlijk niet meer op kan vanwege die steeds groter wordende buik.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes een paardrijdende bijna mama

(zodra alles goed zit en ik heb het aan iedereen verteld zal ik mijn gebruiken, maar vind het vervelend als mensen mij herkennen op deze site en daardoor er achter komen)

he hoi hoi
tuurlijk kan je gewoon paardrijden alleen is het een verhoogd risico voor ongelukjes. (vallen) zelf heb ik bij de eerste ook tot 6 mnd paar gereden, en daarna naast longe lessen gehad. het werd mij gewoon te gevaarlijk. erop zitten en nicky was ook niet altijd de liefste, terwijl ik er al jaren niet meer vanaf was gevallen, was dat wel mijn grootste angst dus was er mee gstopt.
toen ik de kleine had bleef er weinig tijd over voor paardrijden en hebben we er een punt achter gezet.

het is en blijft je eigen keus en verantwoording, maar zolang je je er lekker bij voelt moet je het gewoon blijven doen.

succes poohbeer

HoiHoi!

Ook ik doe aan western rijden en heb een eigen paard.

Ik heb tot 7 maanden door gereden zonder enig probleem. Ik ben er mee gestopt omdat ik niet meer op mijn paard kwam! Haha!

Blijf dus maar lekker rijden en geniet ervan!

Groetjes Renate (mama van Indy, 12 weken)

Volgens mij werd Anky vanGrunsven Olympisch kampioene terwijl ze zwanger was!
Patricia

Hallo, hier nog een reactie van een paardrijmama en een paardrij bijnamama.
Ik heb bij mijn eerste ook gereden tot ruim 6 maanden. Toen was het weide seizoen voorbij en stonden alle paarden binnen (de mijne staat op een pensionstal), en toen vond ik het te link worden. Niet vanwege de mijne, want die heb ik al zo lang en doet eigenlijk niks, maar als de rest wat fris is en gaan rennen, bokken enz. dan is de mijne de beroerdste niet en gaat ie meedoen haha.. Ik moet zeggen dat mijn buik toen ook wel wat in de weg ging zitten en aangezien mijn paard redelijk groot is werd het erop klauteren steeds moeilijker..
Nu ben ik bijna 8 weken zwanger van de 2e en aangezien het nu ook geen weer meer is voor de wei (heeel erg nat..) doe ik het ook wel voorzichtig hoor en ga ik het gevaar zeker niet opzoeken maar zolang ik het prettig vind blijf ik zeker rijden..
Dus zolang je je er zelf prettig bij voelt kun je gewoon lekker blijven rijden!
Veel plezier en geniet ze in je zwangerschap EN uiteraard veel paardrijplezier!!!!
Groetjes Anne-Marie

Hoi hoi,

zodra ik wist dat ik zwanger was ( met 11 weken!!!) ben ik meteen gestopt...ik had toen zelf een hengst van Lancet  en die was pas 4, net onder het zadel en niet altijd even lief...en ik had een 5 jarige merrie in de training en haar naam zegt al genoeg, Troublemaker...dus ik vond het het risico niet waard.

Je weet zelf het beste wat je aankan, maar ik ben bij de tweede zwangerschap ook weer meteen gestopt, terwijl de merrie die ik nu reed zo ontzettend lief is, die schrikt nog niet al stort er een jumbojet voor dr neus neer...

Ik vind mijn beebie in mn buik belangrijker dan de paarden, maar dat is ieder voor zich. Ik vind het dus ook niet raar als zwangere dames blijven rijden, alleen ik deed en doe het niet, en na de bevalling zat ik er na 5 weken al weer op...

Succes met je zwangerschap!!!

Groetjes Valerie

hallo
ik heb 2 paarden.een druktemaker van 21 en een hele brave.de druktemaker is sinds mn 14e week met pensioen.ze heeft licht artrose dus het werd voor haar tijd om te stoppen voor ze echt kreupel zou raken en voor mij omdat ik harde buiken en rugpijn kreeg van het gestuiter.mn andere paard is supermak.daarmee heb ik doorgehobbeld tot ik 28 weken zwanger was.voornamelijk in het bos.op een dag kwam ik er gewoon niet meer op.toen was het afgelopen.ik hoop snel na de bevalling weer in t zadel te zitten.
western rijden is wel lekker relaxed.zou t vooral lekker blijven doen.ontspannen bewegen is juist goed voor je.maar idd niet vallen natuurlijk.
groetjes kari

hallo,

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik tot 6 maanden aan toe paardgereden. Daarna kwam ik er gewoon niet meer op! hahahaha....

Tijdens de galop vond ik het ook niet zo prettig meer, dus mocht je gewoon door willen gaan en zeker zijn van je zelf zou ik gewoon doorzetten!

Paardrijden is toch ook echt heel leuk!

Succes ermee,
groetjes Sandra

Terug
Bovenaan