Waarschijnlijk ga ik nu heel veel commentaar over mij heen krijgen en dat vind ik ook logisch. In het algemeen zou ik ook zeker vanwege de risico's paardrijden zeker niet aanraden. Echter zoals het overal wordt afgeraden en vel wordt gereageerd als ik vertel dat ik nog steeds paardrijd vind ik ook niet normaal. Ik blijf het ook zo lang mogelijk doen, waarom zal je wel denken, omdat ik hierdoor fit en mentaal een stuk beter in elkaar zit dan als dat ik het niet doe. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik wel gestopt. Ik had toen een heel jong paard die nog ingereden was. Het risico vond ik toen veel te groot. Echter mijn conditie ging zo snel achter uit en ook mijn gezondheid ging het heel slecht mee. Ik kreeg heel vroeg in mijn zwangerschap al last van mijn rug. Ik was constant ziek (nee, niet misselijk echt ziek). Overal in mijn lichaam kreeg ik ontstekingen. Alleen met mijn baby ging het prima, maar mijn zwangerschap vond ik echt 1 groot drama. Nu rij ik iedere dag paard. Ik ben lekker buiten voel me echt geweldig ik kan alles nog. Ik neem natuurlijk geen extra risico's zo ga ik niet op mijn paard naar buiten. Laat ik haar eerst aan de lange lijn lopen om te zien of ze rustig is en als ze te druk is laat ik haar langer lopen. Als ze echt nerveus of schrikachtig is ga ik er niet op. Hoewel dat nog nooit is gebeurd. Uitstappen doe ik aan de hand omdat dan juist bij mij de concentratie vaak niet meer zo is en ik bang ben dat juist dan wat fout gaat. Ik zou ook zeker niet gaan rijden als je het nog nooit gedaan hebt, maar ik rijd paard van af mijn 8ste en ik ben nu 34. Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat ik geen rug pijn heb. Ik denk dat het komt, door dat ik rijd train ik spieren en let ik heel erg op mijn houding. De ontspanning en de inspanning is goed voor mijn geest en mijn conditie. ik ga zo lang mogelijk door.
In het verkeer loop je ook risico en ik hoor niemand zeggen je moet niet gaan motorrijden of gaan fietsen.
Nou hoor ik de tegenstander al zeggen ja maar het is een dier die zijn onverwachts. Nou dat is het verkeer ook en als je goed kan paardrijden en je hebt een netjes geschoold paard dan moet je als ruiter zelf ook heel wat kunnen opvangen. Alles heeft risico's een beginner zou ik het echt niet aanraden en heb je twijfels of ben je bang moet je het ook zeker niet doen (dat voelt een paard zeker). Wordt je er net zo als ik een stuk gelukkiger van lekker wel doen hoor!
In het verkeer loop je ook risico en ik hoor niemand zeggen je moet niet gaan motorrijden of gaan fietsen.
Nou hoor ik de tegenstander al zeggen ja maar het is een dier die zijn onverwachts. Nou dat is het verkeer ook en als je goed kan paardrijden en je hebt een netjes geschoold paard dan moet je als ruiter zelf ook heel wat kunnen opvangen. Alles heeft risico's een beginner zou ik het echt niet aanraden en heb je twijfels of ben je bang moet je het ook zeker niet doen (dat voelt een paard zeker). Wordt je er net zo als ik een stuk gelukkiger van lekker wel doen hoor!