Paardrijden tijdens begin zwangerschap of zwanger worden..wijs of niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Van alle kanten hoor ik dat het niet verstandig is om paard te rijden als je zwanger wilt worden of als je net zwanger bent!
Nu ben ik bezig met zwanger worden en heb ik morgen of vandaag mijn eisprong en wilde ik vrijdag en zaterdag weer gaan paardrijden.
Nu is het dan heel spannend of het vruchtje (als het raak is) zich gaat innestelen!
Is het dan wel verstandig om te gaan rijden?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes Evamaria

Hoi

Ik heb altijd paardgereden toen ik zwanger wilde worden. Op het moment dat ik positief had getest ben ik ermee gestopt omdat ik bang was dat als ik een keer van het paard afviel dat ik een miskraam zou krijgen. Maar goed voor die tijd kun je rustig paard rijden hoor. Anky van Grunsven reed paard toen ze zwanger was van de eerste. Ze heeft zelfs toen de olympische spelen goud gewonnen toen ze zwanger was. Of ik dit nou verstandig vond is het 2e.

Liefs Sharine

Een vriendin van mij heeft gewoon paard gereden tot ze het zelf niet meer kon. (bekkeninstabiliteit) Zelfs wedstrijden dressuur. Haar Huisarts had gezegt dat het geen probleem was, zolang ze maar naar haar eigen lichaam luisterde en stopte als dat nodig was.
Tijdens de innesteling heeft ze geen paard gereden, maar dit was meer omdat ze op vakantie was.
Misschien heb je hier wat aan,   succes
natalie

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
Ik vind het een heel dillema omdat ik heel graag zwanger wil worden en niet weet wat het beste is!

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken...wil graag rijden maar mijn kinder wens is groter!

pffff....lastig....
groetjes Eva

Heey Eva,

Ik denk dat je het beste zo gewoon mogelijk kan blijven leven totdat je een positieve test in handen hebt. Ze zeggen dat als je er teveel mee bezig bent dat dat ook tegen je kan werken. Ik zelf rij ook paard en heb ook een hele grote kinderwens. Persoonlijk blijf ik lekker rijden (en genieten van mijn ritjes) totdat ik aantel. Ik denk dat de ontspanning juist alleen maar positief werkt. Zodra ik een positieve test in handen heb stop ik er inderdaad ook mee. Niet zo zeer omdat ik er van overtuigd ben dat het kwaad van maar wil dan inderdaad geen enkel risico meer lopen.
De eerste paar maanden zit alles zo goed verpakt in je buik..... Als het al misgaat door het gehobbel dan zit er sowieso iets niet goed denk ik.

Groetjes Wonderenbestaan

Blijf vooral de dingen doen die je leuk vindt als je zwanger wilt worden. Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik spontaan zwanger was! Ik ben blij dat ik gewoon door ben gegaan met mijn leven zoals het was voor we probeerden zwanger te raken.
Als je veel gaat laten, dan is de kans groot dat het  een obsessie gaat worden als het niet lukt om snel zwanger te raken. Paardrijden kan echt geen kwaad voor de innesteling.

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan