paardrijden

A

Anoniem

Guest
Heej meiden!

Weten jullie tot welke maand je kan paardrijden als je zwanger bent? Misschien is dat eigenlijk wel voor iedereen verschillend. Maar zou het zo kunnen zijn dat je de eerste drie maanden niet moet paardrijden omdat door het gehobbel het 'eitje' los zou komen ofzo? Lijkt mij zo raar, een hobbelige weg hobbelt toch ook gigantisch....

Ach, misschien moet ik eerst maar afwachten of ik zwanger ben/kan worden voordat ik me hier druk om maak. Maar ja, mijn bijrijdpaardje is ook zo'n schatje :) Moet er eigenlijk niet aan denken om niet meer op hem te kunnen rijden.....

Groetjes, Tessje.

Hoi Tessje,

Je kunt gewoon paardrijden zolang het voor jezelf goed voelt. Het maakt niet uit in het begin, zodra je weet dat je zwanger bent is het genesteld en zou het geen kwaad kunnen. De dames waar ik mee paardrij hebben tot ruim 4.5 maand gereden en toen begon hun buik in de weg te zitten! na de zwangerschap duurt het ook wel snel ruim 3 maanden en dan moet je het proberen of het weer goed voelt, kan ook langer duren hoor!

veel succes met zwanger worden,

liefs Lieselot

Dank je wel Lieselot!

Het is dus een beetje afwachten hoe je je voelt. Ik had zelf ook al zoiets: als dat eitje loskomt dan heeft het toch al nooit goed vastgezeten? Het paardje waar ik op rijd is alleen een duveltje dus wat dat betreft zal ik misschien goed na moeten denken ivm het eraf vallen.....

Groetjes, Tessje.

Hoi,

Ik heb het wel eens nagevraagd toen ik zelf zwanger was van de eerste en je mag officieel doorrijden totdat het kindje is ingedaald.
Natuurlijk is vallen nooit goed, dus ik zou niet zo lang doorgaan als ik jou was.
Waarschijnlijk zit je buik toch al eerder in de weg.
De eerste maanden kun je gewoon blijven rijden, dat kan geen kwaad heb ik ook gedaan.
Je kind zit goed beschermd in je buik.

Succes!

Terug
Bovenaan