Paardrijden

Hoi allen,
Een tijdje geleden vroeg er iemand of paardrijden tijdens de zwangerschap slecht was of niet?
Wel, ik heb het even gevraagd aan de gyn en hij zegt dat het tot 17 weken geen kwaad kan. Daarna moet je het voor jezelf uitmaken. Dan zal je zelf moeten aanvoelen wat goed is voor je lichaam. Hij raadde aan van niet buiten te gaan wandelen (wat ik ook niet meer zou doen), maar in de manege rijden zou geen probleem zijn. Natuurlijk moet je zelf wel altijd voor jezelf bepalen wat je aankan of niet.
Ik probeer nog een tijdje ermee door te gaan (met rustige paarden) tot ik het niet meer zie zitten.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
Bye Natje
 
Hai Natje,

Mijn vk vertelde mij juist dat je door kon blijven gaan zolang je het zelf prettig vind. Juist in het begin van mijn zwangerschap ervaar ik het niet als prettig, maar ze zei dat ik het juist met 16/17 weken weer als prettig kon gaan ervaren en het dan zeker moet blijven doen.

liefs
Lot
 
Hoi Hoi,

Zelf ben ik dus na 14 jaar paardrijden gestopt. Niet definitief, want na de bavalling ga ik er weer op (wanneer ik dus weer kan, laat ik het zo zeggen). Maar bij mij is het namelijk zo dat ik paarden inrijd en ja, dan is het risico wat groter. Nu kan ik wel op rustige paarden, maar ja, je kan geen enkel paard vertrouwen, want zelfs de allerrustigste kunnen schrikken en onverwachte bewegingen maken. (" het enige paard dat je voor de volle 100% kunt vertrouwen is een dood paard...") Het klinkt heel hard, maar het is wel zo. Ik heb iemand gekend die zijn paard al 19 jaar had en nog nooit gevallen was, puur omdat het zo'n lief en betrouwbaar paard was (er kon een kind van 2 opzitten), maar toch is het paard en keer geschrokken (in de binnenbak) en die vrouw is gevallen. Er is niks ergs gebeurt, maar ik wil gewoon het risico niet lopen van vallen...

Succes!

Liefs Mariska 2

p.s. ik heb het er wel heel moeilijk mee, want ik rijd al vanaf mijn 4e en dan nu ineens stoppen is echt vreselijk, maar ik weet dat het tijdelijk is en ook waar ik het voor doe...Ik ga trouwens nog wel veel naar de manege, kan het niet laten om ze te aaien...
 
Terug
Bovenaan