paardrijden

Misschien dat meerdere meiden hiermee zitten.

Ik rijd nu al een poos paard. Tijdens mn eerste zwangerschap reed ik niet omdat ik er toen een poos tussenuit was.
Nu rijd ik een paard bij mensen thuis die af en toe een beetje onberekenbaar is. Dus daar stap ik nu niet meer op. Doordeweeks longeren en verder niet rijden.
Op zondag maken we altijd een buitenritje(alleen stappen). Nu kan ik dus op een ander paardje rijden op zondag zolang dat gaat.

Wat zouden jullie doen??? Dat paardje heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan(blijft een beest natuurlijk weet ik) en het is een rondje stappen en meer niet. Aan de ene kant denk ik ach het zal wel loslopen en het komt wel goed, maar aan de andere kant denk ik...wat als....

Wat zouden jullie doen???

gr Linda

hoi hoi,

Allereerst gefeliciteerd. Het lijkt mij dat je gewoon kan blijven rijden zo voorzichtig als je doet. Hoeveel weken ben je zwanger dan?

Groetjes Petra

Rijd ook nog gewoon, zolang ik nog geen last van buik heb. Begreep dat tot 3 maanden een val ook geen probleem is. Heb nl ook een nogal bang paard, daar lig ik  wel eens af. Daar stop ik binnenkort wel mee. Ben nu pas 7 wkn zwanger en je ziet er nog niets van. De andere rijd ik gewoon tot het niet meer gaat.

Hoi Linda,

Ik zou gewoon lekker blijven paardrijden, is goed voor de ontspanning, en het kan heus geen kwaad het kindje zit goed ingenesteld.
Maar als je om het idee angstig blijft zal ik niet op het paard stappen, want dat voelen ze zeker aan.
Dus je moet helemaal zeker van je zelf zijn als je op je paard stapt.

Gr .Charlotte_26

ik reed tot aflgelopen zomer 2 paarden van mensen.ik reed bijna elke dag.toen ik zwanger was van mn zoontje heb ik gewoon doorgereden.toen ik 14 weken was ben ik er met eentje gestopt.dat was echt een felle tante en ik kreeg buikpijn van haar gespring.maar ze was toen al 21 en ze ging steeds meer hoesten.toen hebben we maar besloten om haar met pensioen te doen.het andere paard heb ik doorgereden tot 30 weken.toen kreeg ik vroegtijdige weeen en mocht ik helemaal niks meer,dus ook niet rijden.6 weken na de bevalling zat ik er weer op.alleen nu ik mn zoontje heb ging ik niet meer elke dag,maar 2 keer per week.en het weer zat niet altijd mee,dus heel vaak kwam het er niet van om te rijden.daar gingen die mensen steeds meer over zeuren en toen vond ik het niet meer leuk en heb ik met pijn in mn hart besloten te stoppen.
maar om een lang verhaal kort te maken:gewoon lekker blijven rijden.je kindje zit veilig opgeborgen.zeker de eerste 3/4 maanden.
groetjes karin

Terug
Bovenaan