Paars blauwe stipjes

Enkele weken geleden kreeg mijn dochtertje (nu bijna 5 maanden) de waterpokken. Toen ik haar 's avonds in bad deed zag ik in ene allemaal paars-blauwe stipjes op haar ene beentje zitten en ook een paar op haar andere beentje. Gelijk naar de huisartsenpost geweest en die verwezen ons door naar het ziekenhuis. Daar hebben ze haar bloed onderzocht en er bleek niets aan de hand te zijn. Ze denken dat het samenging met de waterpokken. Na een week waren de plekjes weer verdwenen. Toen ik haar vanavond in bad deed zag ik weer twee van die vlekjes zitten. Ze is verder goed in haar doen.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een idee wat het is en wat we er mee aanmoeten? Ik ben toch wel een beetje bezorgd.
 
Waarschijnlijk hebben ze je de vorige keer doorgestuurd omdat paars blauwe stipjes die als je er op drukt niet verdwijnen maar ze blijft zien kan wijzen op hersenvliesontseking.
Maar als ze daar toen niets gevonden hebben is het misschien wel een allergische reactie.

ik zou zeker even de dokter bellen ga zelf liever tien x teveel naar de dokter dan 1x te weinig
 
Ik ben geen arts en daarom moet je nooit op dit soort "diagnoses" afgaan, maar als ik het zo hoor, lijkt het iets te maken te hebben met temperatuurwisseling. Aangezien je het alleen gezien hebt als ze in bad zat (toch?)Het kan zijn dat er dan wat adertjes opzetten door de warmte. Ik zie het bij mezelf ook weleens als ik net onder de douche vandaan kom. Trekt het weg als ze een tijdje uit het badje is? Of blijven ze zitten?
En inderdaad, als je ongerust blijft: Altijd bellen!!!Succes!Groetjes, Marieke
 
Dank voor jullie reacties, ze dachten inderdaad aan hersenvliesontsteking of aan een tekort van witte bloedlichaampjes. Gelukkig was het geen van beide. Dit keer zijn het er maar 2, de vorige keer echt een ophoping. Maar die 2 zitten er nog en ook zo'n beetje op dezelfde plek als de vorige keer, dus ik denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft.
Ik zal morgen toch gewoon even bellen om het in iedergeval te laten weten. Nogmaals bedankt.
Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan