paarse beentjes met felrode vlekken

Mijn dochterje van 6.5 maand heeft vaak paarse dikke beentjes met felrode vlekken.Ze huilt hierbij hysterisch, op een manier die wi niet van haar kennen. De eerste keer dat dit gebeurde waren we volledig in paniek naar het zieken huis gereden, maar toen we daar aankwamen begon het al weer weg te trekken en tegen de tijd dat de kinderarts er was, was er niks meer te zien. Daardoor konden ze niet zeggen wat het was en lieten ons weer naar huis gaan. Ik ben als de dood dat het iets ergs is, omdat ze ook nog een redelijk duidelijke ruis in haar hartje heeft. Mijn man en ik zijn allebei erg gevoelig voor allergieen en de kans bestaat dat onze dochter dat ook is. Wie heeft hier ervaring mee en zou mij een beetje gerust kunnen stellen??

Groetjes,
Maartje
 
Hallo Maartje. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik denk het volgende. Het lijkt of er te weinig bloed doorstroomd naar haar benen. En dan dus paars en rood van kleur worden. (Ik zelf heb er last van als ik hele koude voeten heb). En het zou heel misschien met dat ruisje in haar hart te maken hebben. Dat het hart het bloed niet goed rond pompt. Maar goed dat hoeft niet. Ik denk dat je het beste een afspraak kan maken bij je huisarts.
 
Hallo
Het klinkt misschien heel stom maar wij hebben het ook gehad en we zijn er inmiddels achter waar door het gekomen was.....we hielden haar blijkbaar te stevig vast...en niet alleen wij maar ze had het ook bij anderen die haar vast hielden.Ook wij zijn een keer in paniek naar de huisarst gereden en toen ging het precies hetzelfde als bij Maartje.Mijn kindje heeft het nog een paar keer eerder gehad maar naarmate ze ouder werd is het verdwenen...Ik denk dat het kwam doordat ze zo slank is en daardoor bij het vast houden de boel iets afgekneld werd?!?! Hopelijk heb je er wat aan.
 
Terug
Bovenaan