paarse schaamlippen!!

meiden ik zit met een niet zo smakelijk vraagje,

het lijkt net of mijn binnenste schaamlippen paars aan het worden zijn ( echt donkerpaars ) en ben best wel bang, want kan dat duiden op een infectie??

en heeft het gevolgen voor het zwanger worden??
heb het namelijk nooit eerder gehad en kan het ook niet hier ergens terug vinden op het forum,

dus ik maak me best zorgen,

hoop dat jullie me kunnen helpen..

Liefs Iris

het lijkt mij dat als je verder nergens last van hebt dat het gewoon heel goed doorbloed is. dan kan het er ook paars uitzien heb ik gehoord.
en ze zijn sowieso donkerder dan de buitenste schaamlippen,
en tja niemand ken hier elkaar echt dus je kan alles gewoon vragen, niemand kijkt je erop aan.
en als je het niet vertrouwd ga dan gewoon naar je  verloskundige en voor als je niet zwanger bent, dan naar de huisarts.
je zal echt niet de enige zijn die dit ooit gehad heeft en ze zijn ervoor.

succes, groetjes Miranda 37,5

Hoi,

Je hele schaamstreek wordt steeds beter doorbloed en daardoor kan het een beetje gestuwd en dus blauw/paars gaan uitzien. Hoort in principe bij gewone zwangerschap! Stom weetje: in vroegere tijden, middeleeuwen enzo, was deze verkleuring een van de weinige tekenen waaraan ze in het begin aan de buitenkant  konden zien dat een vrouw zwanger was. Het heet het zwangerschapsteken van Chadwick en dat ik in mijn opleiding tot arts nog moeten leren...
Soms kunnen er ook spataders ontstaan in schaamlippen, deze zien er net als spataders op de benen ook blauwig uit. Ook dat is onschuldig, maar kan wel hinderlijk zijn. Die schijnen pijn te kunnen doen. Als je er last van hebt zou ik overleggen met de VK.

Veel succes!

Karin (38+5 wkn)

Klopt, dit zijn volgens mij 1 van de eerste tekenen van zwanger zijn. Ik heb het ooit eens gelezen. Aangezien dit mijn 3e en niet geplande zwangerschap is en ik nog geen test voorhanden had, kon ik aan mijn schaamlippen inderdaad constateren dat ik mogelijk toch wel zwanger ben. (en dat is dus ook zo)
Yoeke

Terug
Bovenaan