PADI halen of niet??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn vriend en ik poberen vanaf december 2006 een kleintje te krijgen, en na de RD waar ik nu in zit wil ik gaan beginnen met tempen & ovulatietesten gaan proberen.(heb een cyclus van meer dan 50 dagen) Kortom: ik hoop dus heel erg dat het deze ronde gaat lukken!
Nu had ik gister een proefduik cadeau gekregen van mijn schoonmoeder, en dat vond ik dus echt geweldig gaaf !! Ik zou dus dolgraag meteen doorgaan voor m'n PADI, maar ja... ik lees overal op internet dat duiken echt uit den boze is als je zwanger bent!
Dus zucht zucht zucht...wat moet ik nou doen? Ik wil natuurlijk niets doen om mijn eventuele frummeltje kwaad te doen, maar voor hetzelfde geldt duurt het nog een jaar voor ik uberhaupt zwanger ben!? De cursus duurt 7 weken dus de laatste paar weken zou ik in theorie zwanger kunnen zijn zonder dat ik het zelf weet...

Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Liefs, 10e

Hoi 10e,

Dat is vervelend, een cyclus van 50 dagen!!! Ik vind 35 dagen al veel!

Ik zou er toch mee uitkijken als ik jou was, zo'n PADI halen kan toch altijd nog?

Ik vind dit hetzelfde als alcohol drinken en roken ed als je zwanger probeert te worden. Sommige vrouwen roken en drinken door totdat ze weten dat het zover is en dan meteen stoppen, omdat het slecht is voor de baby. Rook en drink gewoon niet vanaf je ei tot aan je ongi (of als het meezit tot na de bevalling)

Of ben ik gewoon te voorzichtig nou? Ik zou me heel schuldig voelen als ik deze week goed doorzak en volgende week ontdek dat ik zwanger ben.

Ik denk dat je daar vanuit moet gaan. Hoe zou je je voelen als je straks je PADI hebt en ontdekt dat je een paar weken met babay hebt gedoken?!

Succes met je beslissing!

Groetjes Saskia

hoi hoi,
ik zou er denk gewoon voor gaan. Ik zit nu nl in de 14e ronde. Als het bij jou ook nog zo lang duurt, is het zonde dat je er niet voor gegaan bent. Mocht je zwanger raken, kan je altijd nog stoppen toch. Het is wel een lastige keus, maar voor hetzelfde geld moet je nog 3 jaar wachten op een kindje (hoop het natuurlijk niet) en ga je in die tijd je leven op zulk soort dingen stopzetten?

nou ja succes met je keuze,

groet,
Patricia

Hoi 10e,

Zelf ben ik ook duiker dus ik heb ff voor je gezocht of ik meer informatie kon vinden.
Kijk eens op http://www.duiken.nl   onder medisch  en dan onder vrouwen en duiken, daar staan een aantal vragen van vrouwen in dezelfde situatie.
Ik snap ook jouw twijfel omdat het misschien best nog een tijd kan duren voordat je werkelijk zwanger bent, veel succes met beslissen of je het wel/niet gaat doen.

Groeten, Cath

Hai!
Ik wilde even reageren omdat ik me helemaal voor kan stellen hoe je je voelt. Ik duik nl. zelf ook erg graag, en het is bij mij de ultieme manier om me weer even "op te laden". Duiken is het enige waarbij ik aan niets denk, alle zorgen of dagelijkse beslommeringen zijn foetsie en het is alleen ik, m'n buddy en de onderwaterwereld. Maar... wij proberen dus ook zwanger te raken, dus ik ben ook al een tijd niet gegaan. Normaal ga ik 1-2 keer per jaar een weekje naar Egypte, om in de Rode Zee te duiken. Nadat ik 2 miskramen heb gehad (eerst afgelopen december en daarna nog in februari) dacht ik wel: ik zou nu wel erg goed een duik-week kunnen gebruiken. Maar toch doe ik het niet. Ik denk dat de beslissing aan jou is, als jij er voor wil gaan, omdat je bang bent dat je anders jezelf nu al dingen gaat ontnemen terwijl er nog niet eens een kleintje in het spel is, dan is dat het juiste. Als er ergens iets aan je knaagt, en je angst hebt dat je er iets fout mee doet, dan zou ik het niet doen. Ga op je gevoel af, dat is bij (aanstaande) zwangerschap vaak het beste volgens mij.
Succes ermee, ennehh... mocht je de opleiding nu niet gaan doen, doe hem dan zeker als je kleintje er eenmaal is, want het is wel S-U-P-E-R!!!!!
groetjes
-i-

hoi hoi
heb zelf ook mijn open water,en mijn vader is duikinstructuur.je kunt sowieso beginnen met de curcus.mocht het zijn dat je zwanger bent en je moet het examen nog doen dan kun je het uitstellen tot na de geboorte.de theorie kun je dan halen en de onderdelen die je nog moet kan je dan later doen.
succes met de curcus.
liefs sil

Terug
Bovenaan