Paling!!!

Ik vroeg me af of jullie die uitzending van Zembla hadden gezien over paling. Even een korte samenvatting: zwangere vrouwen moeten onder geen enkele voorwaarde paling eten. Maakt niet uit waar het vandaan komt (is namelijk niet te controleren) of hoe het is verpakt. In paling zit namelijk het uiterst giftige dioxine en nog in zeer hoge hoeveelheden ook. Dioxine is uiterst giftig en zeer schadelijk voor de allerkleinsten met name ongeboren baby's.
Ik had dit al doorgegeven aan de beheerder van deze site, dat het bij de lijst van dont's moet komen, maar ik heb het er nog niet bij zien staan. Volgens mij wordt het nu door het voedingscentrum wel aangegeven.
 
Echt waar joh, dit is het eerste wat ik hoor! Heb al zoveel gelezen wat je niet mag eten maar dit niet. Heb het toevallig van het weekend nog gegeten en eerder in m'n zwangerschap ook... Raar dat het niet in de lijst staat van wat wel en niet eten..
 
nou ... ik wist wel dat je uit moet kijken met voor verpakte vis omdat daar bepaalde bacterien in kunnen zitten die schadelijk kunnen zijn daarom adviseren ze dat je verse vis koop maar dat van die paling is voor mij ook nieuw.
en ook ik heb het regelmatig gegeten tijdens deze zwangerschap...
en ook mijn vorige zwangerschappen... en mijn knullen zijn gewoon gezond geboren..
weet je wat het nou is he ... tegenwordig mag je steeds minder... vroeger was het heel normaal dat ze door rookte tijdens de zwangerschap of een wijntje dronken ... die kinderen zijn toch ook gezond geboren denk ik dan maar en tuurlijk eet ik geen rauw vlees en drink ik nie en rook ik nie omdat je alles uit wil sluiten maar als die paling echt zo gevaarlijk was had dat toch wel allang in die lijst gestaan?
nou ja goed ... wie weet wat er van waAR is .
 
Ik ben het eens met Shirl3. De lijst met wat zwangeren wel en niet mogen wordt steeds langer! Natuurlijk hou ik me er ook zo veel mogelijk aan, maar soms is het wel goed om even te relativeren. Er is zo ontzettend veel eten dat niet goed voor ons is (ook als je niet zwanger bent), maar meestal zul je er niets van merken! Kijk inderdaad naar hoe wij groot zijn geworden, op mijn jeugdfoto's zie ik met grote regelmaat pakjes shag op tafel liggen haha!
Maar goed, als je je er niet goed bij voelt om paling te eten, doe het vooral niet. Maar af en toe een beetje kan vast geen kwaad!
 
Van wat ik heb gelezen gaat het over rivierpaling, dat een zwangere dat beter niet kan eten, maar ja zoals al wordt geschreven, tegenwoordig mag je niets meer eten bij wijze van...
 
Terug
Bovenaan