Paniek: advies nodig

Hoi meiden,

Vanochtend bij het plassen  ontdekte ik dat ik wat bruinverlies heb: ik heb twee keer de 'tampontest' gedaan en daarop zat duidelijk wat bruinverlies: geen helder bloed, maar wel duidelijk oud bloed. O meiden, ik schrik me kapot en zit te trillen van angts en heb echt ff jullie advies nodig. Ik heb de hele tijd menstruatieachtige pijnen in m'n buik, dat heb ik al twee weken. Verder heb ik nog erg weinig klachten, niet misselijk, af en toe een keer een steekje in m'n borst. En de vorige keer had ik dat allebei wel heel sterk.
Ik geloof dat ik niet anders kan dan afwachten, maar ik ben zo geschrokken.... Ik heb hier natuurlijk de verhalen van Daantje en Miep gelezen en gezien dat het goed kan gaan, en ik had er zo'n vertrouwen in, maar heb ontzettend liggen dromen een paar nachten geleden dat het mis ging en ik ben zo bang!!! Vervelende is dat ik vandaag weer moet beginnen met werken na m'n vakantie...
Meiden, graag zou ik wat ervaring van jullie gebruiken hiermee.
Liefs Solleke

Zolang het geen helder bloed is, dan moet je je gewoon geen zorgen maken. Het is heel normaal dat rond deze tijd wat bruinig bloed verliest. Niet iedereen heeft daar last van, maar veel vrouwen wel.

Ik had van de week helderrood bloed en niet zomaar een druppeltje. Nu is het gelukkig helemaal weg.

Die menstruatieachtige krampen zijn eng he? Maar je baarmoeder gaat zich oprichten en dat veroorzaakt dat gevoel.

Probeer rustig te blijven en als het je lekkerder lijkt dan blijf je toch nog een dagje thuis. Heel veel sterkte.

Miep

Lieve Solleke,

probeer je alsjeblieft niet te druk te maken, wat en soms meer bloedverlies is normaal en hoeft echt nog niks te betekenen en ook de andere zwangerschapskwalen kunnen per persoon en zelfs per dag anders zijn. Het enge van zwanger zijn is dat alle pijntjes zo op elkaar lijken omdat het allemaal in je buik gebeurt. Probeer je niet bang te maken, maar doe het lekker rustig aan, en vakantie gehad of niet als je het nodig hebt blijf je gewoon lekker thuis, jij en de kleine gaan nu voor alles!
Heel veel sterkte, ik denk aan je

Hoi Solleke,

Iemand heeft het volgende eens tegen mij gezegd:
Je baarmoeder moet een mooi schoon huisje worden voor je kindje. Ze maakt zichzelf nu schoon voor je kindje zodat die daar lekker kan leven.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vond het wel een mooie gedachte. Gaf mij in ieder geval een rustiger gevoel.

Sterkte
Liefs
Joanna

Hi Lieve Solleke,

Wat eng hè die bruine afscheiding, de eerste keer dat ik dat zag dacht ik ook dat dat weer het einde was, maar zoals je zelf al zegt dat hoeft niet!!! Ik kan me goed voorstellen dat je zit te trillen van angst maar probeer jezelf een beetje rustig te houden dat is echt beter voor jou en je kleintje.

Ik kan helaas niet zeggen of je bruine afscheiding wel  of niet goed is. Wat ik wel weet is dat ik in het begin van mijn zwangerschap ook van die  menstruatie-achtige-krampjes had en dat dat het oprekken is van je baarmoeder. Dat kan heel eng aanvoelen daar weet ik alles van. Voordat ik de eerste bloeding kreeg had ik ook wat bruine afscheiding  maar het zegt allemaal niets. Als je je teveel zorgen maakt zou ik gewoon even langs je huisarts gaan. Eigenlijk zou ik sowieso even gaan.

Meid heel veel sterkte en als je  eraan toe  bent zou ik gaan werken (bezorgt mij meestal heel wat positieve afleiding).

Sterkte en ik hoop echt voor je dat het allemaal goed gaat.

Liefs,
Daantje

Lieve Solleke,

Ik kan me goed voorstellen dat je kapot geschrokken bent. Maar zoals de dames voor mij al zeiden: het hoeft niks te betekenen. Maar dat antwoord zal je misschien niet gerust stellen. Ik weet waar je het over hebt. Tijdens mijn zwangerschap na de eerste miskraam verloor ik zelfs helder bloed. In combinatie met krampen. Ik wist zeker dat het mis was. Het was gewoon een herhaling van de eerste keer. Gelukkig was er voor die dag al een echo gepland. Maar we gingen er van uit dat we zouden zien dat het mis was. We zagen echter een pracht kindje met een razend snel kloppend hartje! Totale verrassing! De gyn bood nog aan om te kijken waardoor ik bloed verloren had, maar van mij mocht hij niks meer doen.Het zag er verder goed uit zei hij, dus afblijven. En inmiddels is dat kleine wezentje uitgegroeit tot een pracht knul van ruim 2. Bij mijn laatste miskraam heb ik niks gevoeld of bloed verloren. Helemaal niks. En toch was het niet goed.
Mijn advies: Ga bellen! Naar HA, VK of gyn. Misschien kunnen ze al wat voor je doen. Al is het maar een afspraak maken voor een echo. Misschien ga je je dan weer wat beter voelen.
Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Groetjes, Kat

Hallo meiden,

Nou, vandaag redelijk doorgekomen, moest weer werken en dat ging op zich wel, als ik thuis was gebleven had ik er waarschijnlijk de hele dag aan gedacht. Ik heb geen bruinverlies meer gehad, wel nog de 'tampontest' gedaan  en daarop zat nog steeds dat oude bloed, maar geen nieuw. Ben zo blij met jullie reacties!
Ik heb zonet wel de verloskundige gebeld, zo'n aardige meid gelukkig, die is toen ook hier geweest om  me voor te bereiden op de curretage. Maar ja, zij gaf natuurlijk ook wel aan dat ze niks kunnen doen. Ik had al een afspraak staan met de gyn voor een echo op 31 augustus, dan ben ik 7 weken en 4 dagen. Als volgende week alles nog goed is dan mag ik weer bellen naar de vk en dan gaan ze kijken of ze de echo een weekje kunnen vervroegen, zodat we toch eerder kunnen kijken of alles goed gaat. Maar verder kunnen ze nu niks doen, het is te vroeg.
Soms dan gaat het best goed, maar nu ben ik weer zo bang. Ik hou maar vast aan jullie verhalen, en als het mis gaat dan kunnen we er niks tegen doen (helaas, je zou het bijna afdwingen niet, maar ja.......!).
Dank je wel voor jullie reacties, die doen me echt goed..
Liefs Solleke

Hoi Solleke,

Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed gaat. Ik wilde vragen wat de "tampontest" inhoudt. Ik kan me er natuurlijk wel iets bij voorstellen, maar ik zou zelf geen tampon in durven brengen dan. Het zal wel geen kwaad kunnen, maar toch ....

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan