Paniek,doorbraakbloeding wanneer nu NOD, lees even aub!

Hoi Allemaal,

Even een rare situatie.
Probeer het zo goed mogelijk uit te legen!
Ik ben altijd/vaak onregelmatig ongesteld,doorbraakbloedingen, overtijd etc.. tewijl ik de pil slik.
Ik ben ook al z'n 3 of 4x overgestapt naar een andere pil.

Nu had ik donderdag 12mei mn laatste pil, meestal binnen 48u ongi
Zie onderstaand schema,ik zou dus nu 9 juni weer mijn laatste pil slikken en dus ongeveer 11 juni ongi worden.

Eerste dag van je laatste menstruatie: 14 mei 2011
Een beetje vruchtbaar: 25 mei 2011
Vruchtbaar: 26 mei 2011
Erg vruchtbaar: 27 mei 2011
Eisprong: 28 mei 2011
Innesteldag: 2 juni 2011
Vanaf hier kun je testen: 11 juni 2011
Vermoedelijke bevallingsdatum: 17 februari 2012

Maar op 28mei'11 kreeg ik een doorbraakbloeding van ongeveer 4dagen.
Ik heb doorgeslikt en ben vandaag 14 juni nog niet ongesteld.
Maar zwanger kijkt me onwaarschijnlijk uitgegaand dat 28 mei naar mijn vruchtbare periode zou moeten zijn?

9 juni was mijn laatste pil, slik de eerst volgende 16 juni weer (deze week ben ik dus pil vrij,maar ook niet ongi)
Als ik uitga van mijn menstruatie van 28 mei, komt het volgende uit het schema:

Eerste dag van je laatste menstruatie: 28 mei 2011
Een beetje vruchtbaar: 8 juni 2011
Vruchtbaar: 9 juni 2011
Erg vruchtbaar: 10 juni 2011
Eisprong: 11 juni 2011
Innesteldag: 16 juni 2011
Vanaf hier kun je testen: 25 juni 2011
Vermoedelijke bevallingsdatum: 2 maart 2012

Zoals je ziet zou ik dan nu (in mijn stopweek) het meest vruchtbaar zijn?

En dan doe ik er juist niet goed aan om gestopt te zijn?
Testen lijkt me nu zinloos?
wat zouden jullie adviseren?
Beetje vreemd hé! normaal zeggen ze doorbraakbloeding doorslikken toch?

Pff, mijn lichaam doet altijd vreemd dus er zal wel niks zijn, toch vraag ik het me af!
Wie weet raad of heeft een soortgelijke situatie (meegemaakt)?

Thx voor t lezen, groetjes Marieke

Verloor zojuist bij het afvegen een beetje helder rood bloed,Dus.. Misschien zet mn menstruatie door!
Even afwachten..

Groetjes

hee
ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee maar het is wel vreemd! hopelijk is er hier iemand die dit ook eens heeft meegemaakt en je kan adviseren!
Groetjes!!

Hoihoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel de pil geslikt.
Volgens mij is het zo dat de pil ervoor zorgt dat je geen eisprong hebt... Dan zou je ook niet zwanger kunnen zijn dus.

De onregelmatige bloedingen, daar kan ik geen antwoord op geven, maar de pil is er juist voor om een eisprong tegen te gaan.

Je kunt wel een eisprong hebben als je de pil bent vergeten te slikken, ziek bent geweest oid.

Als je echt zekerheid wilt, moet je toch even langs de huisarts gaan. Misschien kan deze je door de telefoon al wat gerust stellen.

Liefs Daisy

hoi

ik ben het met daycey eens.
de pil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt.
en de ongesteldheid is een opgewekte bloeding zonder ei.

als je denkt dat je zwanger bent kun je ook altijd een test doen

Hoi,

Hopelijk ben je inmiddels echt ongesteld geworden. Ik wil eigenlijk vooral reageren op je opmerking: "Doorbraakbloeding betekent doorslikken".

Ik heb nadat mijn apotheek geen Micorgynon 30 meer meegaf maar het zogenaamde zelfde merkloze broertje ook last gehad van doorbraakbloedingen en dan aan het einde van mijn cyclus. Zowel de huisarts als de apotheker gaven toen aan dat in geval van doorbraakbloedingen de pil NIET betrouwbaar meer is! Het feit dat je een bloeding krijgt betekent dat je te weinig hormonen slikt om de cyclus op te houden! Het is dus zinloos om door te slikken.

Ik ben uiteindelijk weer teruggegaan naar Microgynon waarna de klachten stopten (lang leve de merkloze troep). Maar ik kan me voorstellen dat jij een zwaardere pil moet gaan slikken (mede omdat je er al 3-4 gehad hebt) of een andere methode van anticonceptie moet gaan gebruiken, anders is het een soort russisch roulette aan het worden.

Ik zou het zeker (nogmaals) aanhangig maken bij de huisarts.

Succes ermee,
Ingeborg

Terug
Bovenaan