paniek en drift in de nacht

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 3 jaar en 3 maanden wordt sinds twee weken 's nachts totaal van de wereld "wakker" huilt, schreewt, is boos, driftig  en we kunnen op zo'n moment helemaal niet tot hem doordringen. Het lijkt wel of hij nog half slaapt. Het duurt al gauw 20 minuten voordat hij helemaal gekalmeerd is. Van de week duurde het zelfs een keer een uur! Daarna (als hij  weer gekalmeerd is)  gaat hij wel weer slapen, maar wordt nog wel een paar keer wakker. Dan is overigens een aai en zijn slaapmuziekje genoeg en kan ik weer mijn bed in. Maar wat dit nu is??? Heeft iemand enig idee? Heeft iemand advies over hoe te handelen. (Hij kijkt per dag ong. 45 min televisie en alleen peuter tv.)

Groetjes Marjanka.
 
Hoi,

Mijn oudste 2 zoontjes hebben dit ook wel eens, ik denk dat ze eigenlijk nog in de droom zitten als ze wakker worden, ik denk niet dat het iets met de tv te maken heeft, ik heb ook een zoontje van 3 en die kijkt ook voornamelijk sesamstraat en bob de bouwer enzo, ik weet ook niet wat is!
Wat ik wel soms doe als ze wat gekalmeerd zijn is een vehaaltje vertellen of een liedje zingen, niet dat ze er veel van mee krijgen, maar ik heb wel het idee dat ze dan onbewust toch van de droom weggaan! ze slapen daarna dan rustiger!

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Gr MJ
 
Terug
Bovenaan