Hai,
Eng, he! Ik heb vanaf ong m'n 14e ook met enige rgelmaat last van paniekaanvallen, die voornamelijk ook uitlopen in hyperventileren. Zelf ben ik in sept uitgerekend, maar zie daar gelukkig niet tegenop. Ik heb het vooral op momenten dat ik moet praten ( openbaar/ moeilijke telefoongesprekken) of als ik nerveus ben voor iets. Ik merk ook dat als ik bedenk dat ik 'daar mogelijk van in paniek raak', ik erop kan wachten dat het dan op dat moment ook gebeurt. Voor de zwangerschap heb ik een tijdje oxazepam gehad wat redelijk goed hielp, maar dat mag nu niet. Ik heb wel een moeten wennen aan moeilijke momenten 'zonder'. Kun je goed met je vk? Als je je echt veilig voelt bij haar en het haar vantevoren vertelt scheelt waarschijnlijk gevoelsmatig al de helft. Het is straks denk ik zo'n natuurlijke drang om daar ( met de weeen) in mee te gaan en je weinig van de 'buitenwereld' mee krijgt dat het misschien wel eens heel erg kan gaan meevallen.
Helaas is het mij nog altijd niet gelukt om met therapie/ training/ medicijnen enzo er echt af te komen, dat vind ik echt erg want het kan je zo beperken in je dagelijkse leven, maar ook op hele belangrijke momenten. Probeer goed vertrouwen te houden in je lijf, want je lijf kan het echt aan. Mocht je nog een goede tip vinden of krijgen van iemand om dat hyperen tegen te gaan, zou je het dan op de site willen schrijven? Ik denk dat er veel meer vrouwen zijn die hier last van hebben.
Heel veel sterkte en probeer vooral te genieten van alles! Niet druk maken, het komt straks allemaal helemaal goed!
Groetjes