Paniek met de fopspeen

Mijn zoontje van 5 maanden slaapt met zijn fopspeen. Dit doet hij al vanaf zijn geboorte.
Nu legde ik hem gister in bed. Hij was heel moe en huilde veel. Ik gaf hem zijn fopspeen, kusje en een muziekje en ging weg.
Beneden luisterde ik nog even. Ik hoorde hem gedempt huilen en rende als een gek naar boven.
Daar lag hij ( ingebakerd ) met zijn fopspeen geheel in zijn mond. De speen zat achter zijn tandvlees.
Ik probeerde rustig te blijven en heb zijn speen eruit gekregen.
Hier ben ik heel erg van geschrokken. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Zonder speen wil hij niet slapen en een andere speen wil hij ook niet.
Want hij is gewend aan zijn BIBI fopspeen.
Nu probeer ik steeds op de site van BIBI te komen maar dit lukt niet. Want ik wil hier wel graag mijn verhaal over kwijt. Ik vind het nu doodeng als hij gaat slapen. Ik heb een speenkoord eraan vastgemaakt zodat ik hem nu makkelijker uit zijn mond kan krijgen als het nodig heeft.
Mijn zoon heeft helemaal geen grote mond. Dus hoe dit kon gebeuren geen idee.
Heeft iemand zoiets ook eens meegemaakt?

Groetjes Anneke
 
Hoi Anneke,

Ik heb gelukkig nog niet zoiets meegemaakt, maar kan me goed voorstellen dat je de speen nu eng vind!! Misschien dat je even naar de klantenservice bellen? Dat nummer staat meestal wel op de verpakking volgens mij. Succes!!
 
Hoi
Misschien een rare vraag maar een kind van 5 maanden nog inbakkeren?
Misschien tijd voor een slaapzak.
Zodat je zoon ook zijn eigen handjes vrij heeft.

En misschien toch een speen nemen met een ring eraan.
Hier gebruikt mijn dochter die liever dan zonder ring.

Groetjes Moi
 
Welke speen gebruik je? Welke maand bedoel ik dan? Tim kon rond 4 maanden de speen van 0-6 mnd bijna helemaal in zijn mond stoppen, dus toen heb ik hem al de speen van 6-12 mnd gegeven. Dat gaat prima. Hij speelt er nog wel eens mee, maar tijdens het slapen heeft hij hem zoals het hoort vast!
 
Hoi,
ik ken de paniek van de bibi speen! mijn zoontje kreeg het met 7 maand ineens voor elkaar om hem achterstevoren in zijn mond te stoppen. ik zat er zelf bij, hij zat met ruggetje tegen me aan en had de speen ineens helemaal in zijn mond. ook al was ik er gelijk bij, mn hart zat wel mijn keel.
hij krijgt nu gewoon geen speen meer als ik hem niet meer aan kan kijken zeg maar, dus alleen met wandelen. gelukkig was hij niet gewend aan slapen met speen, dus dat was wel voordeel.
ik heb ook gemaild met bibi en kreeg een beetje een blabla verhaal (spijtig maar helaas).
wat bij bibi spenen een nadeel is, is dat het schildje (deel voor de mond) niet groter wordt met verschillende leeftijd, alleen de speen zelf.
oja, met bijna 5 maanden zat onze kleine man ook nog ingebakerd. vrij snel daarna hebben we hem afgewend, toen was hij eraan toe.
groetjes
 
gelukkig geen herkenning in je fob verhaal, maar wat een angt heb je dan even.

wij hebben mijn oudste dochter tot 8 maanden ingebakert eerder afbouwen wou niet lukken, ze wa er niet aan toe! de jongste ook ongebakert en die slaapt nu met 4 maanden al heerlijk in de slaapzak.
dus ik zou zeggenafbouwen als je kind eraan toe is wat iedereen ook vind....
 
Hi,

Dat is wel schrikken, maar misschien over op een andere maat speen? Of wellicht toch proberen een ander type speen?
Het zal wellicht even "schreeuwen" zijn, maar misschien kan hij er toch aan wennen.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan