paniek met in bad gaan of onder de douche

Mijn zoontje van 3.5 maand vond het eerder heerlijk om met papa onder de douche ta gaan.

Nu raakt hij de laatste tijd helemaal in paniek als ik hem met mijn vriend onder de douche laat gaan of in badje doe.
Van de week begon hij zelfs al te huilen toen ik alleen al met hem de badkamer inliep toen mijn vriend stond te douchen.

Weten dat hij een hekel heeft om in zijn blootje te liggen dus hebben we het ook al geprobeerd om hem met een romper aan in bad te doen....

Maar zelfs dan is het huilen geblazen.

Heb het er al op het cb over gehad maar die konden me ook geen verklaring geven.

Zijn er meerdere moeders die dit herkennen en hebben jullie misschien een tip voor me.
 
Ik herken het niet mijn zoon vindt het heerlijk in het water. Hebben jullie misschien een keer het water iets te warm gehad dat kan ook niet prettig zijn en dat ie daarom misschien bang is geworden. en misschien is dit een ideetje om hem met een washandje te wassen en dan stap gewijs weer proberen in bad en onder de douche te doen en heb geduld wil hij nog niet in bad of onder de douche dan wassen met een washandje en af en toe de badkamer in lopen met hem om te kijken of hij al klaar is. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Succes
 
Misschien vind ie het eng om water in zijn gezicht te krijgen!? Zet wel gewoon door, en ga geen gekke fratsen uithalen om hem rustig te krijgen. gewoon naakt in bad en doe anders geen sproeier aan. Soms vinden ze die gewoon eng. Vooral als ze een beetje het besef krijgen dat dat ding wel heel hard raast.
Waarschijnlijk kost het gewoon tijd om die angst weer kwijt te raken. maar als je doorzet zal hij het vanzelf weer leuk gaan vinden!
 
Hi Vanessa,

In tegenstelling tot bloempje zou ik juist niet door zetten. Anders heeft je zoontje straks een trauma om te moeten gaan douchen.

Ik zou gewoon je kleine wassen op het aankleedkussen. Heb je het babybadje nog? Dan zou je na verloop van tijd kunnen wassen op de kamer in het badje en zo heel langzaam uitbreiden. Als je met hem naar de douche gaat, zeker nog geen sproeier aan zetten, ook niet als hij zelf niet in bad hoeft.

Onze zoon heeft tot zijn eerste jaar altijd met ons gedoucht en van de een op de andere dag mocht het niet meer. Drama's hebben we gehad. Hij is inmiddels ruim 3 en nog wil hij niet douchen. Maar we kunnen nu wel zonder drama zijn haren weer wassen. Het heeft twee jaar geduurd, maar er is een stap gezet. Je moet soms gewoon geduld hebben, maar ik zou zeker niet gewoon doorzetten. Je maakt je er nu druk om, maar loslaten is een toverwoord. Kindjes voelen haarfijn aan wat jij voelt, dus als jij loslaat, dan komt het vanzelf goed.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan