Paniek slaat ineens toe, 2e echo morgen.

<p>Goedemorgen allemaal, </p><p>Vorige week woensdag hebben wij onze eerste echo gehad (bleef pas 6 weken en 2 dagen te zijn), alles zat netjes op zijn plek alleen weinig hartactiviteit. We moesten na een week terug komen. Ik bleef heel rustig alleen nu we een dag van te voren zitten slaat de paniek toe. Ik heb de heletijd het gevoel gehad dat de echo te vroeg was en dat het wel goed zou komen alleen nu het dichterbij komt denk ik ineens dat het niet goed zit. Ik heb wat minder gevoelige borsten en ben wat minder misselijk. Ik maak mezelf enorm gek. wie heeft dit ook meegemaakt? En wat was het resultaat? een miskraam of toch een goed kloppend hartje?</p><p>Groeten, Monna</p>

Ik zou gewoon morgen even afwachten. Verminderde zwangerschappenkwalen hoeven niks te betekenen. Dat kan echt verschillen per week. 
Ik ben ook heel nuchter wat dat betreft. Het zit goed of het zit niet goed, en dat is dat. Als het niet goed zit dan kun je daar toch niks aan veranderen, dus heeft het weinig zin om daarvoor in paniek te raken. Wij hadden daarom ook expres de eerste echo's met 10 weken. 

Ik denk dat je zwangerschapskwalen minded worden omdat je strest of je te veel in paniek raakt. Zodra je begint te stressen of iets, worden de symptomen minder. Dat had ik ook. Probeer aan iets anders te denken nu en morgen zie je wel verder.

Ik wou dat ik pas met 10 weken uitgenodigd was.. ik heb zelf nergens op aangedrongn. Ik zei juist ik wacht nog wel even af en dan bel ik jullie. Ze zei oooh nee dat hoeft niet we doen het over 3 weken, dan zal je wel 7 weken zijn. In het vervolg doe ik dit NOOIT meer. 

Ik snap heel goed je stress en hoe moeilijk het is om het los te laten. Hopelijk lukt het om je gedachtes te verzetten vandaag. Kijk wat voor jou werkt. Ik heb geprobeerd met vanalles, van werk tot netflix om in ieder geval korte 'pauses' te krijgen van de stress. 

Wat de rest zeggen ook, zwangerschapskwaaltjes veranderen continue, dus daar zou ik mij geen zorgen om maken. 

Heel veel success met wachten vandaag, en morgen bij de echo! 

Raar dat ze je zo vroeg lieten komen. Zelf heb ik bij beide zwangerschappen van mijn dochters de eerste echo rond de 8-9 weken gehad... helemaal prima! Als het hartje dan niet klopt, weet je gelijk dat het mis is en zit je niet nog een week in onzekerheid. 
Maar verminderde zwangerschapskwalen hoeven zeker niks te zeggen!!! Ik heb bij beide zwangerschappen bíjna geen kwaaltjes gehad. Nooit misselijk geweest ofzo. T is dat mijn menstruatie weg bleef en met 8-9 weken zag ik op de echo's een kloppend hartje.. want anders had ik nooit geweten dat ik zwanger was!

Niet heel gek hoor! Ik heb de eerste 2 echo’s ook enorm zitten stressen! 
De eerste met 6+6.. zag een heel klein boontje zitten (weet niet meer of ik t hartje zag kloppen) de volgende echo was met 9+6 en weer heel bang en vol spanning de echo gehad.. alles was goed en woow wat was het gegroeid in 3 weken tijd!!! En een prachtig hartje zien kloppen.. 
de volgende 2 echo’s ben ik er heen gegaan met de gedachte wat er ook gebeurt het is goed.. ook als het fout is (geen hart activiteit). Want als het fout is, gebeurt dat met een reden, het is dat niet goed en je lichaam breekt iets af wat niet goed is. Maar dus met 15+5 weer goed nieuws en kreeg te horen een meisje. De 20 weken echo weer zo er heen gegaan en ze is voor 100% goed gekeurd.
het is allemaal heel spannend en ook heel eng maar probeer te genieten van het idee dat je zwanger kan worden want dat is niet voor iedereen vanzelf sprekend. En kwaaltjes komen en gaan.. van misselijk met spugen, tot pijnlijke borsten waar je striae op krijgt (verschilt per vrouw). Van een hele lage buikpijn dat je denkt is dit goed wat opeens weer verdwijnt tot bandenpijn.. heb alles al gehad en ben juist blij als ik weer van een kwaaltje af ben! Geniet, ontspan en laat t allemaal gebeuren.

Helaas alleen een vruchtzakje  .. Maandag naar de gynocoloog. Ga me vandaag in bed begraven..  Morgen weer een nieuwe dag.. 

Terug
Bovenaan