paniek zwanger en rontgerfoto help

A

Anoniem

Guest
hallo dames

ff een volgende mijn menstruatie bleef uit dus besloot een zwangerschapstest te doen en wat blijkt positief reuze blij mee natuurlijk ,,,,maar nou heb ik vorige week rontgerfoto s gedaan voor mijn bekken en rug omdat ik daar veel lasts van had niet wetent dat ik zwanger kom zijn nou maak ik mij heel erg veel zorgen

heeft iemand hetzelfde meergemaakt en wat zijn de risico s

een bezorgde mama

Hoi,

Ze hebben wel een foto van mijn gezicht (holtes) gemaakt toen ik 25 weken zwanger was, ik kreeg toen zo'n loodschort aan.
Ik zou gewoon even contact met je huisarts opnemen, hij/zij kan je precies vertellen of het kwaad kan en wat de gevolgen kunnen zijn.
Het is wel in een heel vroeg stadium gebeurt, dus ik weet niet of het dan al kwaad kan.
Wens je veel sterkte.

Groetjes Patricia

hoi laatje 21,

ik had precies het zelfde als jij alleen moest ik erbij zijn toen mijn zoon zijn sleutelbeen gebroken had en daar een foto van gemaakt moest worden ik wist ook niet dat ik toen zwanger was.
maar inmiddels heb ik twee echo's gehad en is daaruit gebleken dat het een gezond en actief kind is dus ik maak mij niet al teveel zorgen.

groetjes tineke

hoi,

ook ik heb vanmorgen een test gedaan en positief! nu ben ik dan 5 en halve week zwanger.
ook bij mij hebben ze 2 week geleden foto's van mn rug gemaakt. ook ik ben opzoek gegaan naar info hierover en er staat toch wel dat het schadelijk kan zijn.... maar er staat ook dat als het echt schade aanricht het vruchtje vak vanzelf afsterft en dus in een miskraam eindigd.
Ik hoop natuurlijk heel erg dat dat niet gebeurt, ik heb vorig jaar ook al 2 miskramen gehad en hoop erg dat ik dit jaar mn eerste kindje op de wereld zet!

gr. wilma

Toen ik 32 wk zwanger was lag ik op verdenking van een longemboli in het ziekenhuis. Daar zijn toen ook rontgenfoto's gemaakt, vloeistof ingespoten en door een scan geweest. Onze zoon is gezond geboren en heeft er niks van meegekregen.

Terug
Bovenaan