Paniek

De afgelopen 2 dagen heeft mijn zoontje ineens door hoe hij van zijn rug naar zijn buik moet rollen. Hij probeerde het al een tijdje, maar bleef steeds op zijn zij liggen en kwam niet verder. Nu het zo warm is, doe ik hem ook geen slaapzakje aan, maar leg ik hem in een rompertje te slapen.
Nu ben ik dus de afgelopen 2 dagen elke ochtend wakker geworden van een paniekerig huiltje, omdat mijn zoontje op zijn buik lag. Hij kan zijn hoofdje wel redelijk lang omhoog houden, maar op een gegeven moment wordt hij moe en wil hij weer naar zijn rug, dan begint ie dus heel paniekerig te huilen en als ik hem dan uit zijn bed heb gehaald is ie helemaal overstuur.
Hij deed het niet toen hij nog een slaapzakje aanhad (kan ook zijn dat het hem toen nog niet lukte), maar ik vind het nu gewoon te warm om een slaapzak aan te doen.
Ik dacht trouwens dat ie zich alleen omdraaide als hij wakker was, maar vanmiddag lag hij ineens op zijn zij te slapen.

Hoi Barbara, het is inderdaad heel warm, maar er zijn ook dunne slaapzakken te koop, speciaal voor de zomer, ik heb er 1 van katoen van de Prenatal en 1 van badstof van de Hema. Hier slaapt hij prima in, anders zou je ook alleen een lakentje strak kunnen instoppen? Dat is ook niet te warm. Ik hoop dat je zoontje binnenkort zijn hoofdje snel goed opzij kan leggen en weer terug kan rollen want het is wel een beetje eng he, ik had het ook hoor, en op een gegeven moment draaien ze met slaapzak en al hoor, maar dan kunnen ze ook prima zelf terug, mijn zoontje, nu 14 maanden slaapt al een aantal maanden opgerold op zijn buik en dat gaat prima. Succes!

Terug
Bovenaan