Paniekaanval

Ik ben een erg gelukkige moeder van een heel lief meisje van 9 maanden. Sinds haar geboorte heb ik gedurende mijn slaap bijna elke nacht) een nachtmerrie/paniekaanval waarvan ik wakker schrik. Toen ze net geboren was dacht ik dat ze onder ons dekbed lag nu schrik ik wakker in paniek en denk dat ze onder ons bed zit?. Natuurlijk ligt ze lekker op haar kamer in haar bedje te slapen.. Ik denk zelf het moederinstinct van een nieuwe moeder.. Maar heel vermoeiend en vervelend.. Herkent iemand dit en hoe lang blijf je hier last van houden?

Hoi! Ik heb dit de eerste drie-vier maanden gehad bij mijn dochter. Ik liep bij een psycholoog (voor iets heel anders) en heb dit aangekaart. Zijn advies was wanneer je naar bed gaat, bijv. na het voeden en kindje terug in het bedje hebt gelegd, een elastiek om je vinger te doen. Wanneer je wakker schrikt, voel je de elastiek om je vinger en weet dat je kindje in het eigen bedje ligt. Heeft bij mij goed geholpen en ze is inmiddels nu 6 maanden. Liefs!

Oh super herkenbaar hoor! Ik denk dat het iets hormonaal + moederinstinct is. Ik had dit ook bij de eerste (maar dacht dan dat ze tussen ons in lag en mijn man op haar was gerold.) Menig nacht wakker geschrokken. Toen ze 1 werd ging het over. Bij de tweede veel minder last van gehad gelukkig

Ik zou niet met een elastiek om een lichaamsdeel gaan slapen. Lijkt me wat betreft doorbloeding niet zo slim.

[quote quote=10574529]Ik zou niet met een elastiek om een lichaamsdeel gaan slapen. Lijkt me wat betreft doorbloeding niet zo slim.[/quote]Het elastiekje hoeft toch niet strak te zitten….

Heel herkenbaar dit! Inmiddels is dochterlief 9 maanden maar ik heb dit nog steeds regelmatig en als ik het heb vaak meerdere keren per nacht. Denk dan ook dat ze onder het bed ligt of onder het dekbed. Dan weer een aantal dagen nergens last van. Het zal er wel bij horen dacht ik.

Stelt me wel gerust te lezen dat anderen dit ook hebben ?

Dit komt mij bekend voor. Dit had ik alleen bij mijn eerste kind. Dit duurde ongeveer 3-4 weken. Tussen de voedingen sliep ik ook en ik hoorde steeds huilgeluiden van mijn baby maar hij sliep gewoon. Ik dacht ook dat hij in ons bed lag mischien wel elke nacht terwijl hij in zijn wieg sliep.

Terug
Bovenaan