Panisch voor brommers!

Mijn dochter van bijna 3 is helemaal panisch voor brommers, het is echt een drama!
Zijn we op pad met de fiets, komt er een brommer aan, klampt ze zich helemaal tegen mijn aan en raakt helemaal in paniek.
Als de brommer achter ons blijft hangen of achter ons staat bij het stoplicht is het helemaal drama. Gillen en krijsen!

Ze heeft dit echt al vanaf dat ze het woordje brommer zo'n beetje kan zeggen en ik reageerde er altijd een beetje luchtig op, ging niet mee met haar angst, maar het lijkt niet echt te werken.

Iemand ervaring hiermee?
Het zou fijn zijn als we haar eens van deze angst kunnen afhelpen, pff, het is echt af en toe niet normaal die paniek, die dan toe slaat.

Groetjes, Marloes
 
Onze jongste (2,5)  heeft hetzelfde. Wij hebben 2 buurmeisjes met een brommer, en zodra ze maar denkt dat ze ze hoort, staat ze al binnen.  Ze heeft het ook met andere geluiden, bijv.  de brandweerauto, of pas geleden  toen mijn man in de schuur met een elektrische zaag  ging zagen.   Ik hoorde haar krijsen boven de zaag uit !

Onze oudste heeft het ook gehad, en dat is nu toch wel over. Ze begrijpt nu wat het geluid is, en dat het niet eng is.

groetjes Melanie
 
mijn dochter van bijna 3 heeft het ook. panisch word ze dan. maar dat heeft ze ook bij de stofzuiger, de maaimachine van opa, vrachtwagens, autos. alles wat herrie maakt vind ze eng. behalve het vliegtuig. dat weer niet.

ik weet niet wat ik eraan moet doen. ze schuilt altijd bij me als t gebeurd en ik troost haar en zeg dat t ook een herrie maakt maar dat t snel over zal gaan.

ik hoop dat ze erover heen zal groeien.
 
Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden heeft juist het tegenovergestelde. Zodra hij een motor hoort ronken gilt hij het uit van blijdschap. Alles moet wijken voor wat hij hoort: tracktors, motors, auto's, grasmaaiers. In huis doet hij het na met bijna hetzelfde volume.  Is waarschijnlijk wel typisch jongetjes gedrag.
 
Mijn zoontje van 2 heeft sinds de verbouwing bij de buren ook angsts voor dingen die harde geluiden maken. Brommers en motors vindt hij wel prachtig, maar ze moeten iet te dicht bij komen. Meestal neem ik hem dan op de arm en leg hem in positieve bewoording uit wat er gebeurt. Het stelt hem meestal wel gerust. Als het kan probeer ik dan ook ernaar toe te gaan, zodat het duidelijker wordt dat er niets engs gebeurt, maar dat het alleen een terignherrie maakt.
Bij de klopboor van de buren zei ik dan dat de boormachine de tegels van de muur haalde en dat de wc daar mooier van werd (nou ja, van de nieuwe tegels dan, haha). Ik zei dan niet dat het niet eng was, want dan benoem je dat het misschoien ook wel eng kan zijn.

greet
 
Terug
Bovenaan