Pannenkoeken

<p>Hallo</p><p>mijn zoon is nu 9 maand en wou graag met hem naar het pannenkoekenhuis, nu is mijn vraag mag hij eigenlijk wel pannenkoeken , kan nergens echt duidelijk er iets over vinden , en zo ja hoe groot moeten de stukken dan zijn ?</p>

Hoe eet hij verder? Brood/avondeten etc gaan gewoon goed?
Dan kan het geen kwaad denk ik. Pannenkoeken bestaan uit niets meer dan bloem, melk en eieren (en ligt eraan welk beleg je erop neemt)
Ik zou het in kleine stukjes snijden zoals je bijv een boterham geeft. Maar je kunt ook kijken hoe je kindje reageert op de pannenkoek en wat hij er zelf mee doet.
Eet smakelijk alvast ?

Vanaf ongeveer 8 maanden is het pannenkoekenhuis hier een grote hit.
Thuis maken we ze zonder zout, dat zal in het pannenkoekenhuis waarschijnlijk niet zo zijn, maar een keertje kan geen kwaad.
Gewoon in stukje scheuren. Hier werden ze zelf met de handjes gepakt. De eerste keer was echt hilarisch. Veel plezier!

Smalle repen of kleine stukjes
En ik zou niet teveel geven ivm het zout dat door het beslag gaat. Een kleine kinderpannekoek kan geen kwaad. misschien met rozijn en appel? 
Onze dochter wilden we er ook blij mee maken, maar tot op heden (2 jr) lust ze het echt niet ??

Ik maakte zelf voor die leeftijd liever banaan ei pannekoekjes. Het zout en de koemelk lijken mij niet zo goed op deze leeftijd, maar dat is heel persoonlijk. Ik kijk ook vol verbazing naar mensen die met een kind onder een jaar bij de macdonalds zitten. 

Dankjwel voor jullie reacties , hij eet thuis ook gewoon brood en groente ook heel er goed , dan gaan we er vanmiddag gewoon heen ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden 

Hoihoi
Snij wel in kleine stukjes.. geen rolletje maken zeg maar. Als ze zich verslikken wordt dat rolletje een lange sliert waar ze in stikken. Zelf een verstikking in pannenkoek meegemaakt op mn werk... dus let alsjeblieft goed op!
Brood wordt zacht en kan weg glijden maar een pannenkoek is dan een taaie deegsliert. Maar als je kleine stukjes doet moet het kunnen hoor!

Toevallig heb ik onze dochter van 10maand afgelopen weekend een pannenkoek voor gezet. Gewoon uit een pakje, melk en eitjes erbij en bakken maar! Ze had nog geen hele op, maar vond het lekker! Die ene keer.. wij eten ook wel eens iets ongezonder ? lekker proberen!

Terug
Bovenaan