pao en fruithapje

hoi mijn zoontje is nu 3 mnd en een week en over een tijdje is het zover en dan mag hij ook een frithapje en natuurlijk pap. Nu vroeg ik me af, begin je als je kindje 16 weken is of echt vier maanden? en wanneer moet je ie pap geven? in de ohtend in de avond? krijgt hij daardoor een flesje minder? ik weet echt niet hoe het alleaal zit en ik vind dat er bij het cb allemaal van die mutsen komen. volgens hun ismijn zoontje te zwaar hij weegt nu 6740 gram en is dus net drie maanden, hij ligt wat boven het gemiddelde, maar ik heb erger gehoord!
heeft er iemand tips hoe je het beste met die andere dingen kan gaan beginnen?? ik vind het best wel moeilijk liefs an
 
Nou, het advies is 6 maanden, dus ik zou echt nog even wachten. Ik ben gewoon begonnen met kleine hapjes fruit en zoete groente (bijv. wortel, zoete aardappel) en ben het langzaam gaan uitbreiden met aardappel, kip, rijst, andere soorten groenten enz. Pap heb ik nooit gegeven (wel af en toe met sinaasappelsap). Je merkt vanzelf als de hoeveelheden toenemen en dan kun je een fles laten vervallen.

Groetjes,
Pauline
 
Hallo,
Wij kregen het advies om vanaf 4 maanden te beginnen. Wij waren wel met fruit eerder begonnen (15weken), maar puur ivm darmproblemen. Hij krijgt 1/2 eetlepel nutrix door de laatste fles.
Groetjes
 
ik gaf i.p.v de 2e fles de pap, bij mij was dit om 11 uur in de morgen.
Ik begon met 16 weken met fruithap, dit liep niet lekker. ik heb het toen uitgesteld tot 5 maanden en toen begonnen met banaan uit een potje ( dit is lekker fijn) en dan een paar dagen achter elkaar het zelfde soort fruit gegeven, dus eerst een week banaan en toen een week peer.
 
Hallo,

Ten eerste moet je je eigen gevoel volgen, en ik zou als hij er geen behoefde aan heeft zou ik geen pap in de flessen doen, dit zet alleen maar meer aan.
Ikzelf ben ook met drie maanden met een fruithapje begonnen en dat ging hardstikke goed, ik zou alleen niet met banaan beginnen in verband met de kans op verstopping bij de baby.
Vers fuit kan ook heel goed, als je het pureerd met een staafmixer dan is het net zo fijn als uit een potje.
 
Terug
Bovenaan