PAP 3a en zwanger

Goedemiddag,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben. Precies een maand nadat de gyneacoloog mij vertelde dat ik PAP3a had, maar CIN 1 en dat ik (nu nog niet) geopereerd hoeft te worden, over 1 jaar moet ik terugkomen voor nieuwe test.

Kan dit gevolgen hebben voor mijn baby? Ik ben zelf 25 en ga pas over 4 weken naar de verloskundigepraktijk, maar ben toch erg nieuwsgierig of andere vrouwen dit ook hebben meegemaakt.
 
een vriendin van mij heeft ook pap3 en is zwanger... maar volgens mij kan dat geen kwaad voor het kindje...
Je word er alleen zelf later aan geholpen omdat dat nu niet kan...

verder geen ervaring mee....
 
Hoi Bianca,

Voor zover ik weet kan het geen kwaad voor je kindje.

Ik weet niet of je al zwanger was toen je het uitstrijkje hebt laten maken, maar als dat zo is dan kan het ook een verkeerd beeld geven, daarom gaan ze het een paar mnd na je bevalling opnieuw bekijken.

groetjes San

 
De afgelopen jaren had ik zelf keer op keer pap 3 a en zijn iedere keer de onrustige plekjes weg gehaald. Toen waren we niet bezig met een zwangerschap en heb ik zelf aan de gyn gevraagd of ze niet beter alles weg konden halen ( baarmoeder etc.) omdat met mijn medische achtergrond een zwangerschap toch gevaarlijk zou zijn. Ze vond me toen te jong en gaf zelfs aan dat alles er perfect uit zou zien voor een zwangerschap.
Juist door haar woorden zijn we toch weer gaan denken over een volgend kind. Ik was direct zwanger, we hopen over drie maanden een meisje te krijgen en alles loopt perfect!
 
pap 3a is ook heel goed te behandelen en zeker geen reden om je baarmoeder te laten verwijderen. Ik heb het zelf ook een aantal keren gehad. Pas sinds 1 jaar heb ik weer pap1.

Het schijnt wel zo te zijn dat er een kans bestaat dat je minder snel zwanger wordt door de behandelingen.
 

Nee hoor Sannie, ik vroeg toen ook niet om zo'n grote operatie om de pap-uitslagen. Mijn verdere medische achtergrond zorgde wel voor mijn verzoek. Maar wat ben ik blij dat de gyn. me dit direct heeft afgewezen!
Volgens mij duidt pap 3a alleen op onrustige cellen. Waar je zelfs gevoeliger voor bent als je een lage weerstand hebt. Maar Bianca, ik zou gewoon proberen te genieten van de zwangerschap en je zelf niet onnodig zorgen maken.
 
Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie goede berichten! Daar ben ik erg blij mee. Een week na de Pap 3 uitslag ben ik zwanger geworden, totaal onverwacht. Ik ga er nu gewoon van genieten :)
 
Terug
Bovenaan