Pap en opvolgmelk

A

Anoniem

Guest
Ben het een en ander vergeten te vragen op het CB  , dus vraag ik het aan het mamas-bureau hier!

- wanneer begin je nu met opvolgmelk? Ik zit nog steeds op 1 liter KV per dag en ik denk dat het nog wel weken zo blijft. Wat is precies het grote verschil met de melk die ik nu gebruik? Calorieen? Meer/andere vitaminen/mineralen?

- voor diegene die pap met een lepeltje geven: wanneer, hoe vaak en hoeveel geven jullie per keer? Ik ben nu al 2 weken bezig en meer dan 30-50 cc hapt hij eigenlijk niet, dan wordt hij namelijk te onrustig en MOET hij de fles hebben. Om geen melk weg te gooien stop ik de pap in de fles erin en krijgt hij dus een soort papfles. Dat drinkt hij goed op (hij lust het wel!). Hoe ga ik ooit een hele voeding met een lepeltje naar binnen krijgen? Kwestie van geduld en stug doorgaan?

Groetjes, Karin
mama van Christian (6 maanden)

Ha Karin,
je begint in principe met 6 maanden met opvolgmelk. Daar zitten idd andere stoffen weer in, die ze vanaf die leeftijd nodig hebben. Maar als je nog nr1 hebt staan, zou ik die lekker opmaken hoor.
Qua pap... Quinn lust het niet uit de fles. Dus die krijgt altijd al met de lepel. Hij eet alles op. Ik maak een fles van 180 cc water, dan schepjes voeding erbij en dan 4 volle eetlepels rijstebloem. Echt dikke pap dus.
Volgens mij is rijstebloempap helemaal niet perse nodig. Dus als dat niet werkt dan stop je toch gewoon. Of als hij het uit de fles drinkt dan geef je het zo toch. Lijkt me geen probleem.
Groetjes Veerle

over je tweede vraag. Onze Berend is ook te ongeduldig en wil het liefste alles zelf doen (prutjes en  rapley methode hier).

Dus na een paar lepeltjes wil hij per se het bakje zelf vasthouden. En tot mijn verbazing, als ik hem een beetje help met vasthouden, drinkt hij dan hele slokken uit het bakje!! Je zou eens kunnen proberen of Christian dat wil en kan, het lieftse net voordat hij in bad gaat, want knoeiboel is gegarandeerd!

Hoi hoi!

Marieke krijgt nu (ze is vandaag 6 maanden!) opvolgmelk, daar zijn we van de week mee begonnen, toen nummer 1 op begon te raken. Idd omdat het weer een andere samenstelling is, beter voor oudere kindjes.
En de rijstebloempap is voor het wennen aan iets te verteren hebben dacht ik altijd. Als dat goed gaat kun je overstappen op de bambix. Of brood natuurlijk.
Marieke krijgt het uit de fles. Als ze echt goed van een lepeltje hapt waarschijnlijk van een lepel. Maar een hele papvoeding vind ik best veel van een lepel. Bovendien kan ze niet in een kinderstoel zitten zolang, dus dan zit je zelf ongemakkelijk voor de wipstoel, ach, zo gaat het best vind ik!
in de fles doen we dan niet zo veel rijstebloem, anderhalve lepel, anders wordt het wel heel erg dik. En dat lust madam dan weer niet!

Sabine

Terug
Bovenaan