Pap fles

Hallo allemaal

Ik heb een vraag!

Mijn dochter Alessia is nu bijna 11 mnd ( ze is van 16 okt 2005) en ze krijgt nog Nutrilon 2.
Van het cb hoeven wij niet over op nm 3, we mogen haar straks gewone halfvolle melk geven.
Ik wil dus overgaan naar 2 papflessen.
S`morgens 1 en voor ze naar bed gaat.
Nu krijgt ze nog 3 flessen omdat ze nog niet echt veel brood en groente en fruithap eet.
Ik wil dus nu al proberen om ipv 3 flessen, 2 flessen en een papfles te geven zodat ze hier aan went.
Maar hoe maak ik dat?
Welke fles kan ik hier het best voor gebruiken?
Hoe lang is een pak met Bambix houdbaar als het open is?
Als ze nu alvast 1 fles krijgt, moet ze dan extra vitamine D-druppels?
Of omdat ze nog 2 Nutrilonflessen krijgt geen extra druppels?

Pff veel vragen dus en ik hoop dan ook dat iemand mij een antwoord kan geven!

Liefs Sarah

Hallo Sarah,

Wij gaven onze zoon (toen hij zo oud was als je dochter)  1 keer per dag een papfles, dat was 's ochtends als ontbijt. Tussen de middag at hij een broodje (met boter of smeerleverworst, af en toe appelstroop) met een fles/beker opvolgmelk en 's avonds biogarde als toetje. Dit is voldoende aan melkproducten. Soms ging het broodje tussen de middag niet helemaal op en vulde ik het aan met een rijstewafel.
Als je kind minder dan 300 ml opvolgmelk drinkt, dan moet je vit. D aanvullen. Dat hoeven dan niet precies die 5 druppels te zijn die je normaal geeft als er geen opvolgmelk meer gedronken wordt. Maar een paar, kijk maar even naar de verhouding. Dit is wat mij door het cb geadviseerd is.
Hoe maak je de pap: warm de melk op zoals je het altijd doet, voeg dan een paar schepjes pap toe (niet te veel, anders wordt het te dik). Flink schudden met de fles of even met een lepel doorroeren. Ik gaf de pap altijd met een 3-standen speen. Meestal was het op standnr 3. Soms ging het te snel en dan draaide ik terug naar standnr 2. Een brede fles maakt het toevoegen van pap makkelijker dan een smalle fles.
Over de houdbaarheid na het openen? Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nooit op gelet heb. Maar als je het droog in het keukenkastje bewaart, dan moet het geen problemen opleveren om bijv. 2 maanden te bewaren.

Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje heb kunnen beantwoorden.

Succes!

Hoi Sarah,

Misschien is het ook een goed idee om je kindje pap uit een bordje te geven ipv uit een fles. Als ze ( of hij dat weet ik niet meer) aan de pap van een lepeltje gewend is,eet het kindje misschien ook groente en fruit wat makkelijker van een lepeltje.

Verder denk ik dat je het beste met het CB kunt afstemmen over 3   keer pap per dag. het lijkt mij dat je kindje ondertussen groot genoeg is om wat vaster eten te gaan eten, maar ik heb niet voor gestudeerd en ken ook je kindje niet en zij wel. Wellicht hebben ze dan ook een idee hoe je de pap kunt afbouwen.

succes
Amanda

Terug
Bovenaan