pap geven?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

mijn baby  is 5 maanden oud en sinds een maand krijgt ze flesvoeding (6 keer 170 ml, nr 1). Ik ben vorige week begonnen met bijvoeding en ze krijgt nu ´s morgens fruit (halve banaan+halve peer+ sinaasappelsap) en ´s middags groente met vlees (ze eet ca. kwart potje). Ze wordt nog steeds één keer per nacht wakker voor een flesje.

Vannacht was ze echter elke 2 uur wakker omdat ze  zo ´n honger had. Ik geef haar dan een flesje. Is het misschien goed om van de laatste fles een voeding met pap te maken? En  is het  misschien beter nog meer flesvoeding te vervangen of aan te vullen  met bepaalde hapjes? Naar mijn gevoel is dit menu voor haar wat te karig omdat ze best groot is.

Ervaringen en tips? Alvast bedankt!

Hoi,

Pap kan inderdaad een goed idee zijn maar misschien heeft die kleine van jou gewoon honger en heeft ze niet goed genoeg aan gewone flesvoeding wij hebben heel lang flesvoeding voor hogerige baby's gegeven en dat ging heel goed.

Nog een tip wakker worden in de nacht is vaak gewenning probeer eens niet te reageren (weet dat dit moeilijk is) en kijken of ze weer inslaapt (max 10 min aanhoren).
Dit ging bij Jesper super en wordt nu nooit meer wakker 's nachts

Veel succes met uitproberen en een goede nachtrust toegewenst

Groetjes Sabine

hoi
mijn zoontje is nu 4 maanden en die zit op zit schema
8.00-8.30  pap (gemaakt van 200cc voeding)
 11.00 fruithap(half potje)
 12.00-12.30 200cc fles  
 16.00-16.20 200cc fles
  20.00-20.30 200cc fles

alle flessen zijn voeding voor hngerige baby's.
en als hij s nachts wakker word is het meestal even en als je ze speen erin doet slaapt ik heb nu ook diksap gekocht dus misschien ga ik dat nog wel is tussen de middag geven als wat drinken...
succes.

je zou door de laatste fles een paar scheppen rijstebloem (nutrix) kunnen doen. Dat vult lekker en is toch niet zo "zwaar" als bambix. Al weet ik even niet vanaf wanneer bambix mag want als dat al mag dan kan dat natuurlijk ook.

Succes
Ida

Terug
Bovenaan