Pap in de fles

Vanaf wanneer hebben jullie pap in de avondfles gedaan. Mijn kindje is nu 3 maanden en 2 weken oud en vroeg me af wanneer ik kan beginnen aangezien ze niet volledig verzadigd is na haar fles
 
Nooit gedaan, het is ook niet bewezen dat je kindje dan voller zit (als dat je doel is?). Misschien gewoon wat meer voeding geven? 


 
Pap in de avondfles kan vanaf 4 maanden. Dan moet je rijstebloem gebruiken, dat is het lichtste verteerbaar.
Dat kan dan ook het beste niet elke avond, omdat je kindje dan veel arseen binnenkrijgt.
Op de website van het Voedingscentrum kun je hier meer over vinden.
Mij werd aangeraden om niet gelijk bij vier maanden te beginnen maar nog een of twee weken te wachten zodat de darmen daar zeker rijp voor zijn.
Als je kindje niet vol zit, kan je denk ik het beste meer melk geven. Als je rijstebloem als opvulmateriaal gebruikt krijgt je kindje misschien niet genoeg voedingsstoffen binnen omdat het dan zich onterecht vol voelt... (Lijkt me, ik heb er verder ook geen verstand van.)
 
Ik ben ook zoekende. Mijn dochter van 9 maanden zit nu op 3 flesvoedingen van 180cc (ochtend, middag en voor slapengaan) en 1 vaste warme maaltijd). Sinds een kleine week heeft ze echter na 5 min haar fles tot de laatste druppel leeggedronken (ze drinkt nog steeds met speen 1 van Dr Brown) en vooral bij haar avondflesje zet ze het dan op een huilen dat ze dus niet verzadigd is. Moet ik dan een avondpapje geven? Ze slaapt evengoed de hele nacht door.... Of toch maar nieuwe speen 1 kopen omdat de huidige wellicht op z'n eind is?
 
Ik zou vooral eerst proberen of ze wat langer over de fles kan doen. Het kan ook zijn dat ze vooral nog zuigbehoefte heeft ipv dorst.

Geef je de fles therapeutisch? Dus rechtop en de fles horizontaal?
En misschien af en toe tussendoor een pauze inlassen.
 
Waarom denk je dat ze niet verzadigd is? Zoals hierboven idd gevraagd: geef je therapeutisch de fles en miss heeft ze wel gewoon zuigebehoefte. Geef ajb geen rijstebloem. Dat is echt helemaal niet goed om te geven bij 4 maanden al (voor de darmen). Advies is exclusief borstvoeding/kunstvoeding tot 6 maanden, daarna hapjes beginnen. ? Rijstebloem is ook “lege” voeding, dus zou het gewoon nooit geven. Misschien is dit gewoon een fase? Miss helpt het om elke keer ietsjes meer in de flesjes overdag te doen zodat ze totaal iets meer krijgt? Of de avondfles gewoon wat groter maken kijken hoe dat gaat.
En ik zou idd eerst de speen vernieuwen dan. ?
 
Hi, bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag een nieuwe speen 1 gebruikt, ze leek er bij elke Flesvoeding vandaag wat langer er over te doen. En de avondfles heb ik dus nu eens op 7 schepjes/210 cc gegooid en ze was er tevreden mee.
Had nog nooit eerder van therapeutische fles geven gehoord. Elke fles (3 per dag) neemt ze nog in liggende houding in onze armen.
 
Terug
Bovenaan