pap in de ochtend

Ik heb een vraagje. Onze dochter is net 6 maanden.
We deden altijd wat nutrix in de 1e en laatste fles, waardoor het meer een papfles werd. Dat ging prima.
Sinds een week of 3 gaven we in de ochtend een half bordje pap en de rest fles met alleen melk. Dat ging eerst ook goed, maar nu zo'n 1,5 week wil ze echt geen pap meer. Ze doet d'r mondje nauwelijks open (terwijl ze bij fruit en groente wel "hapt") en na 2 hapjes gaat meer dan de helft wat ik er in stop weer uit.
Vanaf 6 maanden staat er als eet richtlijn dus pap. Ik heb nu granen pap (vanaf 6 mnd) gekocht. Maar vraag me dus af of het zin heeft.
Beter even geen pap geven, maar gewoon melk in de ochtend?
Is dit voor meer herkenbaar?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Emmy

Hey!

Onze oudste wilde ook nooit pap hoor! Die heeft gewoon zolang als ie wilde en overging op brood 's morgens een fles melk gehad... Hij zat wel heel vroeg al aan boterham
's morgens, dat vonden ze op het CB hier geen probleem eigenlijk. ( Ze zijn hier helemaal niet moeilijk moet ik eerlijk zeggen!) Als je kindje nu nog lekker een fles melk wil zou die gewoon geven. Strijd om wel/niet eten komt echt nog wel, hahahhaha!
Lang leve het mama-instinct hoor....

Kus, Marieke

Onze dochter is ook niet zo'n pap kind, dus laat het nu vaak achterwege of doe er nog 1 schepje in. Maak me er niet zo druk om hoor. Ze gaat vanzelf straks wel brood eten   en anders krijgt ze van mij gewoon een fles melk van 200 cc.

hetzelfde als pap van een bordje. Onze oudste die maakte daar zo'n drama van. Ben het gewoon weer in een fles gaan doen en dat ging prima!
En uiteindelijk heeft hij het heel lang (denk wel tot ruim 1 1/2 in een fles gehad) op het buro vroegen ze hoe het ging van een bordje (prima heb ik gezegd) al die regeltjes..

Om af en toe moe van te worden..

Groetjes,

Suus

Hoi Marieke en Suus,

bedankt voor jullie reacties hoor. Ik heb nu inderdaad gewoon maar een paar keer een fles gegeven. Vanmorgen toevallig weer een beetje pap geprobeerd en dit ging nu redelijk. Maar als het dus niet gaat, volg ik jullie advies lekker op...gewoon nog maar even de fles.

Groetjes, Emmy

Terug
Bovenaan