Pap in fles of op bordje

Dag moeders, onze zoon is nu 10 maanden en krijgt al een tijdje een papfles in de ochtend. Ik doe er in de ochtend 2 scheppen pap doorheen en s' avonds ook zodat hij aan zijn hoeveelheid pap komt want hij vindt het niet geweldig.
Maar misschien moet ik eens een bord maken, wat is jullie ervaring hiermee? ZIjn jullie overgestapt van fles naar bord en hoe ging dat?
Alle tips zijn welkom

grt
Debby
 
Hoi Debby,

Mijn dochter is nu 6 maanden, en gaf al vanaf 4,5 maand rijstebloem in haar fles, voor het slapen gaan, 2 schepjes,.. Hierop sliep ze de hele nacht.
Maar omdat ze tegenwoordig haar 16.00 en 20.00 uur (laatste) fles niet meer goed dronk, heb ik alles een beetje omgegooid.

ze krijgt nu rond 8.0 uur een bordje pap, 200 cc + 6 schepjes rijstebloem
rond 12.00 uur krijgt ze een fles, 200 cc, en rond 15.00 uur diksap en stukje koekje,.. (vind ze echt nog niets)
en dan rodn 16.00 uur fruit, rond 18.00 uur groente, en soms wat yoghurt.
en rond 20.00 uur de laatste fles. 200 cc.

ze vind het bordje pap heerlijk,.. alleen duurt het best lang voordat ze alles op heeft. maar ja.. geeft niet.. ze moet het ook leren.

Ik heb dit dus eigenlijk in 1x doorgezet.. zonder enkel probleem.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes
Jeannette (moeder van Tamar 11/12/04)
 
Hoi Debby,

Mijn ervaring is dat de ene pap gewoonweg de andere niet is. Nutrix, Bambix 7 granen, een ander goedkoper merk. Het smaakt gewoon niet allemaal hetzelfde. Mijn dochter van bijna 2,5 jaar had zo ook haar voorkeur. Zij krijgt zij al heel lang een papfles als ontbijt. Ja je leest het goed, ze krijgt het nog steeds in een fles met een open tuit erop zodat er lekker dikke pap doorheen komt. Zo gaat het namelijk lekker snel naar binnen. Ze krijgt namelijk nu 300 cc dreumesmelk + pap erdoorheen. 3 vliegen in 1 klap. Ze drinkt gelijk 300 cc in ieder geval die dag (ze is een zeer slechte drinker), ze drinkt alle melkproducten die ze nodig heeft ('s avonds wil ze echt geen pap of melk) en heeft een goed ontbijt in haar maag met alle goede voedingsstoffen. Deze hoeveelheid zou ik nooit op een bordje bij haar naar binnen krijgen. Dan is ze het al snel zat. Dit was dus ook al zo toen zijn 10 maanden was (of zelfs wel jonger). Ze kreeg toen 200cc en ik was blij dat ik dat er al in kreeg. Het is gewoon een heerlijk ritueel geworden 's morgens, alhoewel ze allang uit een normale beker kan drinken, maar dat bewaren we voor de rest van de dag. Mijn andere dochter van 8 maanden idem dito.

Zo gaat het bij ons, maar ik ken ook collega moeders die er alleen pap in krijgen als ze het vanaf een bordje krijgen. Het is wat mij betreft dus meer een kwestie van uit proberen wat bij jou het beste werkt, maar hou ook in je achterhoofd dat de heel wat kan doen met de soort en smaak van de pap.

Grt, Dees
 
Hi Dees dank voor je tipst, vraagje wat voor speen gebruik je om het een lekker dikke papfles te maken? Ik gebruik omneo melk.
En ik gebruik bambix groeiontbijt, wat jij?
 
Hallo Debby,

In het begin gaf ik Stan ook een papfles. Hiervoor gebruikte ik Bambix en Nutrilon opvolg  melk. Het was meestal een aardig volle fles van 210 cc. Als speen gebruikte ik een 3-standen speen. Zo was het makkelijk te ondervinden welke stand het prettigste was.
Nu geef ik Stan (9maanden) sinds een maandje 's ochtens1/2 pap en 1/2 melk.  Dus ongeveer 120cc pap en 120cc melk. Hier heeft hij voldoende aan. De pap geef ik met een wat dieper lepeltje. De lepel van Nuby vind ik hiervoor iets  te ondiep, gebruik nu een hardplastic baby-lepeltje  met een zacht randje van de Hema.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.

Groetjes Marieke
 
hi,

wij geven  een papfles 's ochtends, gewoon met 123 standen speen van advent. gaat perfect. Ze zeggen dat van een lepel  eten  beter is voor de mond ontwikkeling, maar aangezien hij de rest van de dag alles zelf eet (brood, warme maaltijd, koekjes etc) vindt ik dat een beetje onzin. Bovendien is dit wel zo gezellig, samen in bed, papfles geven (en het is nog sneller ook, wel zo handig).

Wij hebben nooit 2 x op een dag pap gegeven. Zijn begonnen met nutrix, net voor het naar bed gaan. Toen we op de bambix overstapten, zijn we 's ochtends gaan geven. Hij krijgt nu (is nu 13 maanden) nog 's ochtends pap (bambix vanaf 12 maanden). Toen hij meer ging avondeten hoefde hij echt niet nog een pap fles daarna. Hij wil na het eten ook meestal helemaal geen melk. Eigenlijk wil hij overdag geen melk alleen de papfles.

Groetjes,
lia

 
Hoi Debby,

Mijn oudste dochter drinkt haar papfles uit een supergrote Aventfles met de harde groene tuit van avent zonder de antilek erin. Zij krijgt dreumesmelk (vanaf 1 jaar is dit geschikt) met 7 granen van Albona verkrijgbaar bij de Aldi. Mijn jongste (8 maanden) drinkt pertinent niet uit een gewone speen, waarschijnlijk omdat ze tot voor kort borstvoeding kreeg. Vanaf 4 weken al begonnen met spenen om te wennen, maar heeft er altijd alleen het hoognodige uit gedronken (30cc ofzo). Voor haar heb ik de oplossing gevonden : een tuitspeen. Het woord zegt het al: het is een tuitje van siliconen, die je op alle flessen (smalle opening) passen. (Ik heb dus niets aan mijn dure Aventflessen en spenen bij haar). Let wel op: melk komt er gewoon uit stromen! Zij krijgt gewoon Nutrilon 2. Ik maak daarom haar normale flessen iets dikker met wat Nutrix Vanille. In haar papfles 's morgens (die straks als enige overblijft) krijgt zij nu ook bambix groeiontbijt. Dit is in principe hetzelfde als Albona, maar in Albona zit ietsje meer Natrium (zout), maar misschien ga ik daar ook wel op over. Als ze bij mij 's morgens trouwens de fles maar half leegdrinkt, dan krijg ik de rest er meestal wel in met een lepeltje. Die tuitjes zijn er van Bibi en Difrax en niet bij iedere drogist verkrijgbaar (wel bij Etos en Minerva). Toevallig heb ik van de week ook harde tuitjes (2 in een pakje) gekocht van difrax. Daar kun je helemaal lekkere dikke pap in geven, maar je zoontje moet natuurlijk wel zo'n harde tuit accepteren dan. Waarschijnllijk is die van siliconen geen probleem. Heb je gelijk de eerste stap in de goede richting om van de echte zuigspenen af te komen om langzaamaan op een tuitbeker over te kunnen gaan als je dit wilt.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Grt. Dees
 
Terug
Bovenaan