pap in laatste voeding

Hoi,

Mijn zoontje is morgen 4 mnd en afgelopen week zijn we al begonnen om in de laatste voeding van 23.00u 2 eetlepels pap toe te voegen. Hij slaapt de hele nacht door, maar is steevast om half 6/ 6u wakker. voorheen werd hij nog weleens in de nacht een keer wakker maar viel weer in slaap. En 's ochtends werd hij dan rond half 7 wakker. Iemand tips om hem weer langer te laten slapen???
 
Hoeveel flessen krijgt hij? Wij geven Timo nu 4x 210 + 7, om half 7 de laatste en hij slaapt dan tot half 6/6 uur. Timo redt het niet om later de fles te krijgen en wij zijn super blij dat hij doorslaapt tot half 6/6uur. Maar misschien als je de 4de fles later geeft, dat jullie zoontje dan iets later weer wakker wordt?
 
mijn zoontje krijgt 5x 180cc +6.
Ik vind 23.00u wel het maximum om de fles te geven. Maar wordt wel met moeite wakker om 23.00u. Vaak drinkt hij em dan ook half slapend
 
Ooh, ik bedoel eigenlijk de fles van 23:00uur laten vallen.

Bijv:
07:00 210 + 7
11:00 210 + 7
15:00 210 + 7
19:00 210 + 7 + pap
en dan weer om 07:00uur 's ochtends.

 
Wij hebben ook een fles van 180 + 6 en doen de laatste om negen/half tien. Hij wordt dan om 07.00 ongeveer weer wakker, maar hoeft dan niet altijd direct een fles.

Komen nu op
bij het wakker worden 07.30 (deze fles gaat bijna leeg)
dan rond 11.30 (laat hij 20 inzetten)
's middags volgen de flessen elkaar sneller op, heeft hij er sneller zin in:
15.00, 18.00 en 21.00/21.30
Deze flessen worden nooit helemaal leeg gedronken, laat er vaak 30-50 in zitten....

De laatste fles is sinds een week ook een papfles geworden. Ook omdat hij weer eerder ging komen.

Misschien inderdaad de laatste fles toch laten vallen: als hij hem met moeite drinkt en er wakker voor gemaakt moet worden..... Dat was ook het moment dat wij die laatste fles lieten vallen. Moet hij misschien weer een ritmetje vinden, maar dat komt vast goed. Succes
 
Onze dochter krijgt 5x180cc+6 en de fles om 22:00 uur en om 06:00 krijgt ze 3 eetlepels pap.

's Nachts komt ze rond 03:00/04:00 uur voor een speen en is zelden na 6 uur wakker. Zij is al bijna 5 maanden.

Het is al hartstikke goed hoor dat hij zo door slaapt 's nachts. Natuurlijk zou het voor jou lekker zijn als hij langer zou slapen maar ik denk dat je niet mag klagen, heel veel kindjes krijgen nog een nachtfles met 4 maanden! Geniet er gewoon lekker van en hij gaat vanzelf (als hij er klaar voor is) langer slapen.
 
http://www.e-gezondheid.be/na-5-maanden-heeft-50-van-de-baby-s-het-dag-en-nachtritme-onder-de-knie/2/actueel/1426
 
Terug
Bovenaan