Pap ipv brood geven

Mijn dochter is ziek geweest en inmiddels hersteld. Alleen ze is nog verkouden, maar dat is een soort structureel iets ivm de kinderopvang. Nu hoest ze nog veel en dit zorgt voor kokhalzen tijdens het brood eten. Door het kokhalzen komt ook haar melk er uit. Dan zou je zeggen keer het om en doe het brood eerst. Hebben we geprobeerd, maar ze houdt het brood gewoon niet binnen. Nu wil ik over gaan op pap. Alleen niet uit een bordje, want dat zorgt voor dezelfde reactie als het zo dik is. Dus dan wat dunner aanbieden in de fles. Nu ben ik nog niet helemaal over op de fles vanwege de borstvoeding. Heb dus 0 verstand van flessen etc. En het uit de fles drinken ging hier al moeizaam, waardoor ik een doorverwijzing kreeg naar pre verbale logopedie. Het fles drinken gaat nu goed, maar alleen uit de lansinoh fles icl speen. Heeft iemand ervaring met een lansinoh speen waar de (dunne) pap doorheen gaat. Ik heb een speen waarbij ik het gaatje groter heb proberen te maken met een sate prikker. Maar daar kwam alsnog weinig uit.<br />Wie heeft er weinig of tips?<br />
 
Waarom zou je pap willen geven?

Je zou t ook eerst bij alleen melk kunnen laten als ze begint te kokhalzen. Ze gaat vanzelf weer brood eten toch.
 
Ja, dat is ook zeker een optie. Ik dacht in brood zitten ook voedingsstoffen die ze nodig heeft. En pap komt daar het meeste bij in de buurt was m'n redenatie. Maar melk is ook een goede optie. En ja, het is zeker de bedoeling om weer brood te geven.
 
Misschien kun je dan kiezen voor de opvolgmelk / dreumesmelk (bijv van Nutrilon) of wat bij de leeftijd van je kindje past. Daar zitten ook voedingsstoffen in. Als ons dochtertje niet wil eten als ze ziek is, geven we deze tussen de middag ipv brood.
 
In borstvoeding zitten de voedingsstoffen ook hoor, daar hoef je niet tijdelijk andere melksoorten voor te geven. 
Verder denk ik ook dat ik niet teveel zou aanpassen. Ziek zijn gaat wel weer over en dan halen ze het weer in. Mijn dochter is nu 19 mnd en al vaaaaak ziek geweest, ook opvang. Elke keer eet ze een week slecht, ook drinken. En daarna als een bouwvakker. Vorige week de waterpokken. Ik kreeg er amper iets in. En sinds het weekend veel meer dan normaal. Ze groeit gewoon goed. 
Zolang je kindje niet te weinig groeit of af gaat vallen en gewoon goede plasluiers heeft, dan zou ik het aan het lijfje over laten. Mijn dochter vindt wat extra fruit in die weken wel lekker, zeker als ze wel honger heeft, en we eten vaak een vullende gepureerde soep, wat ze dan lekker weghapt. Voor ons een stokbroodje erbij. 
 
 
Terug
Bovenaan